Ga naar inhoud

patella luxatie


xxmarjolijntjexx

Aanbevolen berichten

Hoi,

Allereerst welkom hier! :)

Ik kan je niet helpen omdat ik hier geen ervaring mee heb, maar wat zegt je dierenarts erover?

Volgens mij komt het niet vaak voor bij konijnen, wel erg vervelend dat het jouw konijntje treft!

Ik zou in jouw geval goed in de gaten houden of je konijntje geen pijn heeft en ten rade gaan bij de dierenarts om te vragen wat je het beste kunt doen, of eventueel contact opnemen met faculteit diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht, aangezien het zo uitzonderlijk is bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het bij honden (gelukkig niet onze eigen) en bij onze eigen kat, niet bij een konijn. De kat is er 17 jaar mee geworden.

Opvallend was wel dat ze niet erg hoog kon springen, dan schoot de patella er naast (schoot wel zelf weer terug) en kreeg ze pijn.

Belangrijk, ook voor een konijn lijkt me: slank houden (geen overbodig gewicht op de knieen), veel beweging (konijn dus veel laten lopen) zodat ze spieren krijgen/houden die de knie stabiel houdt, niet op gladde ondergrond laten lopen (uitglijden waardoor knie te lijden heeft) of vaak ergens op/af laten springen (klap op knie). En in de gaten houden of ze toch pijn krijgt, dan pijnstillers geven (Metacam bv).

Sterkte met je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel, wel fijn hoor zo'n forum! De da heeft Het geconstateerd en vertelde er ook bij dat er eigelijk niet veel aan te doen is. Kan Sam laten opereren maar is erg riskant. Moet wel zeggen dat hij zich er goed aanpast als ze pootje uit de kom schiet. Hij doet alles dan met 3 pootjes. Het is alleen zo sneu de ene keer kan ie wel alles en het volgende moment niet. Ik ga het goed in de gaten houden dat hij geen pijn heeft. En hopen dat ze pootje er niet te vaak uitschiet. Thnxx voor de tips kan ik wel wat mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .