Ga naar inhoud

Buitenkonijnen 1 dag binnen, moeten ze nu tot het voorjaar binnen blijven?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

2 van onze konijnen kwamen gisteren niet eten (foute boel) en ik heb ze meteen naar binnen gehaald (1 in de douche en 1 in een koele kamer) Die middag ben ik met ze bij de dierenarts geweest. Die constateerde bij beide dat ze een volle maag hadden. De darmen voelden goed, en ws. hebben ze slecht gereageerd op een stukje oud bruidssluier-hout...

Ze kregen een pijnstiller en iets om de maag op gang te helpen, en ik ben ze gaan dwangvoeren.

Het ene konijn kreeg al vrij snel weer praatjes (ging ook weer plassen en keutelen) en het andere begint nu ook goed op te knappen.

Mijn vraag is:

Kunnen ze, als ze vandaag verder zelf goed blijven eten, weer naar buiten, of moet ik ze nu tot het voorjaar binnen houden? Ze zitten sinds gisteren (donderdag) binnen....

groetjes

Geplaatst:

Als ze verder gezond zijn nu... Het is hier prachtig weer, dus ik denk dat ik het wel aan zou durven. Maar het moet niet langer duren, anders raken ze de wintervacht kwijt

Geplaatst:

Ik heb hier toevallig vanmiddag overleg over gehad. Mijn voedster is een buitenkonijn en is vandaag gekoppeld aan een binnenkonijn (hij zat bij de opvang binnen maar deze ruimte werd verder niet verwarmd).

Ik heb ze nu samen binnen zitten in een voor haar neutrale ruimte. Het is er ca. 18 graden. De eigenaar van opvang Flappus gaf bij mij aan dat de voedster binnen 14 dagen weer naar buiten moet, wil ze haar wintervacht niet kwijtraken. Uitgaande van dat verhaal, zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Fijn dat het weer goed gaat met je beestjes!

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties! Een konijn is samen met haar partner weer buiten sinds gistermiddag en is weer als vanouds:-) De ander houden we nog even binnen, want die eet nog niet zoals we gewend zijn. Hij zit nu in de onverwarmde douche, en mocht hij binnen een paar dagen de oude zijn, dan koppelen we hem weer aan zijn 2 dames.....tnx!

Geplaatst:

Nou kijk eens aan toch weer goed gekomen en dat andre konijntje komt ook wel goed. soms wil het nog wel eens zo zijn dat hij juist in zijn eiegen hok buiten weer de ouwe wordt. Wij mensen vinden het toch ook fijner om thuis beter te worden dan in een ziekenhuis?

Laat ik het zo zeggen hier was het toen wel het geval dat het konijntje buiten gelijk wer blij was, maar ook omdat haar zus daar was en ze weer samen waren

su6 nog even

Geplaatst:

Het 2e konijn hebben we vanochtend weer gekoppeld aan zijn 2 vrouwtjes. Het ging heel erg soepel (had ik niet verwacht ;-) en binnen de kortste keren zaten ze weer samen te eten. Het hok is goed schoongemaakt en hij eet weer als vanouds mee met de anderen...Zit ook weer gezellig met ze in het buitenverblijf :-)

Groetjes, Marisol

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .