Snuffel7 Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Hallo, ik ben nieuw en hoop dat iemand me kan helpen.Sinds een maand heb ik een dwergkonijntje. Hij is 8 maanden.Al van de eerste dag had ik problemen, hij had een oogontsteking die achteraf een erge wonde bleek te zijnop zijn oog. Dit is ondertussen behandeld maar nog steeds een litteken.Nu is hij sinds vrijdag heel erg ziek. Ademt door zijn mond at niet meer en er zat etter in zijn oogjes. Ben naar dierenarts geweest en die heeft 2 soorten anti biotica ontstekingsremmers en iets voor de stoelgang en oogzalf voorgeschreven. Ik moest hem ook dwangvoederen. Dacht echt dat hij het niet ging halen, zo ziek. Sinds gisteren eet hij een beetje groen. Maar geen hooi of konijnen eten. Moet ik hem dan nog met een spuitje eten geven? Het grootste probleem is dat hij gromt op mij. Hij is echt kwaad omdat ik hem zo vaak medicatie en met spuitje eten heb moeten geven.Komt dit nog goed. Hoe moet ik zijn vertrouwen terug winnen?Alvast bedankt
Domino Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Uiteindelijk komt dat wel weer goed met dat vertrouwen hoor, het belangrijkste is nu dat je konijn weer beter wordt. Doen de medicijnen wel wat? Of ademt ie nog steeds door z'n mond enzo? Het is heel belangrijk dat je konijntje blijft eten en keutelen. Als de darmen stil komen te liggen is het heel moeilijk om die weer aan de gang te krijgen.
Iris Q Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Ik ben het eens met domino. Ik denk dat het belangrijk is dat hij eet en dat het nu even niet zo veel uitmaakt dat hij alleen maar groente eet. Of je hem nog moet dwang voeren weet ik niet. Misschien kun je even bellen met de dierenarts en dat vragen?
Snuffel7 Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Geplaatst: 20 februari 2013 Dank u voor de snelle reactie. Hij ademt nu door zijn neusje en niet meer met zijn mond open. Hij is ook actiever. Denk wel dat de medicatie geholpen heeft. Alleen zijn oogjes zijn nog niet veel beter. Onder zijn oogjes is het haar wat vast geklit door de etter en zalf en onder zijn mond ook van de dwangvoeding. Enig idee hoe ik dat weg krijg? Met gewoon washandje en warm water is het moeilijk.Hij eet ook alleen door als ik het recht voor hem hou. Maar ben al superblij dat hij iets eet. Hopelijk is hij snel beter.
Aanbevolen berichten