Dollie Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Duplo kan wel een poosje gegeven worden. Kees heeft het net ook zo'n vier à zes weken (precieze zou ik op moeten zoeken) gehad i.v.m. snot.
belleke Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Geplaatst: 1 maart 2013 Oke en kreeg Kees het dan ook om de dag???Zo straks rochelde Wim alweer.Snap niet wat het is. Longen klonken goed.Het kan toch niet zo zijn dat die wond een gat gemaakt heeft tot in zijn mondje???Dierenarts heeft daar niet ingekeken.Zorgen Wim.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 Even een upddate.Wim zijn wond zit nu steeds dicht en ik kan tot nu toe nog met een puntje van een spuitje een klein gaatje maken. Spoel het dan uit en doe er zalf in. Spuit zelf nog steeds de AB en woensdag moet ik terug.Geef ook nog steeds de homeopathische medicatie. Het bultje naast het andere abces groeit niet maar word ook niet kleiner.Verder laat hij zich gelukkig alles goed doen. Hij zit in een open kooi op de wc maar ik merk dat hij ook altijd maar in zijn kooitje zit.Deed het ook vaak in de ren hoor altijd maar in een hoekje zitten. Tot hij weer een partner kreeg.Heb hem nu dus ook maar even de woonkamer in gehaald. Het maakt denk ik nu toch niet zoveel meer uit met straks weer naar buiten gaan. Ook zal hij wel opnieuw gekoppeld moeten worden.Maar dat is voor latere zorg eerst maar eens die stomme abcesse kwijt raken.Ik heb zijn boekje trouwens terug gevonden en Wim is inmiddels al 5 jaar.Dacht dat hij jonger was.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Woensdag ben ik weer terug geweest met Wim.De wond is nu dicht. Geef hem geen pijnstilling meer en spoel dus ook niet meer.Geef hem wel nog de homeopatische medicatie en ze krijgt nog steeds spuiten duplociline.Het kleine knobbeltje ernaast zit er nog steeds het groeit niet maar word ook niet kleiner.Dus we wachten even af. Dierenarts zei het kan ineens hard gaan groeien en dan maken we het open.We hebben het weer over de kiezen gehad. Ze zei dat ze de achterste had geprobeerd te trekken maar dat die muurvast zat.Maar dat ze verder niets kon zien bij de tanden.Is het misschien verstandig om toch een foto te laten maken???Als ze het knobbeltje open moet maken moet ze toch weer onder narcose.IK weet niet wat wijsheid is.Zou het probleem toch komen door problemen met de tanden dan blijft het natuurlijk bestaan.Is het toch doordat dame en heer gevochten hebben dan is het een ander verhaal.Wim vind trouwens alles best en de dierenarts zei dat het een leuk konijn is. Hahah inmiddels vinden 3 mensen Wim leuk. Straks heeft hij een hele fanclub.Knuffels Belleke
Nvy Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Het voor deel van een foto is dat je een beter beeld hebt van het wat het wel of niet kan zijn. Nu blijft het gissen waar het vandaan komt. Als je met een foto dingen kan uitsluiten zou je dat misschien ook in de juiste richting van een oplossing kunnen brengen.Ook ik duim nog steeds mee voor Wim!
Domino Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Wat een gedoe zo he. Maar om nog even terug te komen op ke vraag, ik heb in het verleden een konijn van mij zeer lang duplo gegeven, geloof wel ruim 2 maanden als het er geen 3 waren. En dat konijn is er nog steeds, momenteel gelukkig snotvrij. Maar ik denk dat het geen kwaad kan. Ik moet Joep nu ook een maand spuiten. Heb een heel flesje meegekregen.
belleke Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Geplaatst: 13 maart 2013 Alweer terug van de dierendokter en eerlijk gezegd niet erg blij.Had nu een andere dokter. Die vond dat het knobbeltje wel gegroeid was en wilde het open maken. Ik zei dat ik er geen goede ervaringen mee had en dat het niet zou helpen omdat de pus zo dik is en er dan toch niet uit kan gedrukt worden.Maar hij wilde het toch proberen. Dus eerst met een dikke naald een flik gat geprikt en drukken maar natuurlijk kwam er niets uit.Toen met een mesje een sneetje en drukken en natuurlijk kwam er niets uit.Advies was groene zeep op het abces te smeren. Verder gewoon doorgaan met duplociline.- Nu vroeg ik hem nog of ik Wim beter niet pijnstilling kon geven want het is weer een open wond was volgens hem niet nodig wat denken jullie???- Vraag me dus ook af of ik hem nu weer niet beter naar binnen toe kan halen. Want hij zit nu weer buiten een in dikke laag stro.-Ik ga verder googelen of ik die groene zeep ga smeren. Ik ben op dit moment dus even onzeker wat is wijsheid wat ik het beste kan doen.Ik had ook gezegd dat ik als hij alsnog een keertje een operatie moest dan een foto wilde laten maken van zijn gebit om zeker er van te zijn dat het geen gebitsproblemen zijn. Maar volgens hem was dat het niet omdat het knobbeltje op een hele andere plek zat.Even heel onzeker dus over hoe nu verder met Wim.Ik weet dat abcessen hardnekkig zijn en dat als je er eentje onder controle hebt de volgende weer kan komen.Ik weet dat ze op een vervelende plaats zitten.Ik weet ook dat je niet zomaar even kunt open maken en het dan klaar is.Maar wat ik niet weet wat het beste is om te doen nu.Knuffels Belleke
Lonja Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Dat weet ik helaas ook niet maar ik vind het wel zeer vervelend voor jou en Wim dat het tobben blijft. Misschien, als het nog lang duurt, toch maar eens kijken wat de mogelijkheden voor een operatie zijn zodat alles in 1 keer weg gesneden kan worden. Ook al is dat ook nog geen garantie en zit het op een erg lastige plek. En dan maar hopen dat het kwam door een wondje van Serenay en niet iets anders onderliggends...
belleke Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Geplaatst: 15 maart 2013 Bedankt voor je reactie. Het wondje is alweer dicht. Ik wist dat dit geen goede actie was. Konijn is een prooidier waardoor wonden heel snel dicht groeien. Heb er geen groene zeep op gesmeerd. Kon er weinig tot niets over vinden en ook op een ander forum waar ik actief ben vonden ze het geen goed plan. Ik heb het gewoon met zilverwater schoon gehouden en dat is het.Heb ook Evert Jan uit Utrecht nog even gemaild. Heb vaker kontakt met hem gehad als ik moeilijke gevallen had.Hij antwoordde dit :Het spoelen van de wond kan met nacl, we gebruiken echter vaak zalf in de wond, hetzij honingzalf of een zalf met een corticosteroid erin. In caf zalf zit geen cortico dit zal niet geweldig helpen.Je zou om het abces goed schoon te krijgen ook oorzalf genaamd easotic (van virbac) aan de dierenarts kunnen vragen. dit kun je dan 2x daags in de abces holte inspuiten. Eerder ging ik met dit soort dingen ook nog wel eens naar een alternatieve dierenarts die heel goed was maar die man is inmiddels zo oud en doof dat ik dat niet meer durf. Ik weet niet eens of hij nog praktijk voert.Maar vorige keer met een abces bij onze Happy heeft hij mij goed geholpen. Hij heeft het hele abces eraf gehaald . Homeopatische druppels en het was weg en bleef weg. Natuurlijk kan dit niet op deze plek maar homeopatisch kon hij misschien nog wel iets adviseren.Hij kon misschien ook de oorzaak wel vertellen???Vandaag weer een domme actie ik heb niet goed gespoten. Dus nu moet ik zometeen weer naar de dierenarts toe om een nieuw spuitje op te halen. GRGRGR die dierenarts is niet naast de deur en ik ben al zo moe.Maar goed alles voor WIm.Hij laat alles zo goed doen dus ik verwen hem ook maar eens lekker. Vandaag komt het pakketje van dierenkruiden dus nog meer verwennen.Knuffels Belleke
Ainariel Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Die dierenarts die jij bedoelt, is volgens mij inmiddels gestopt. Persoonlijk vind ik die man niks, echt nog zo'n ouwe veearts van 80 jaar terug, heb nog de kriebels toen hij dacht dat ik wel bij de castratie van mij hond zou blijven... Maar goed, voor homeopatische doeleinden moet die man wel heel erg goed zijn.Ik hoop dat Wim snel weer opknapt, maar dat abces is wel een hardnekkig geval zeg!
belleke Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Geplaatst: 15 maart 2013 Klopt het was een oude veearts maar toch heel goed bij dingen die een gewone dierenarts niet kon oplossen.Ik ging er ook altijd alleen maar heen voor de homeopathie hoor en dat is mij iedere keer weer goed bevallen. Het heeft iedere keer geholpen.Abcessen bij konijnen zijn volgens mij altijd wel hardnekkig. Zeker als er weer een nieuw abces erbij komt. Vandaag dus weer spuitjes AB opgehaald.Knuffels Belleke
Domino Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Als je nog langer zal moeten spuiten, waarom neem je dan geen heel flesje met duplo? Dan kan je het ook veel makkelijker schudden en mocht het mis zijn gegaan, kan je zo nieuwe pakken. Aantal naaldjes en spuitjes erbij. Dan is het een stuk makkelijker voor je denk ik?
Ainariel Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Ik heb zo te horen met Pluis wel mazzel gehad. 2 keer 1,5 week behandeld en 2x was het daarna klaar. Nou goed, het zat op de rug, maar ik vind het erg sneu dat je Wim al zo lang aan het behandelen bent en je geen verbetering ziet.
Reza Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Wat vervelend allemaal voor jou en Wim, heel veel succes hoor!
Lonja Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Misschien kan je die man die net even iets meer weet dan de gemiddelde dierenarts dan toch eens bezoeken, dat hij oud en doof is wil niet zeggen dat hij zijn kennis van homeopathie/ natuurlijke geneeswijzen kwijt is.
belleke Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Domimo ik ga dat morgen ook vragen of ik geen flesje mee mag nemen.Want iedere keer met Wim er naar toe gaan terwijl er eigenlijk toch niet heel veel veranderd is eigenlijk onzin.Ik hoop dat ik het kleine abces onder controle ga krijgen.Lonja ik weet niet eens of hij nog een praktijk heeft. Laatst berichten die ik gehoord heb is dat hij toen heel erg ziek was. Maar weet niet of hij alweer opgeknapt is. Doordat ik geen zorgen nijntjes meer heb gehad laatste jaar ben ik er nooit meer geweest.Knuffels Belleke
Reza Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Hoop het ook voor je, heeft Wim er veel last van?
belleke Geplaatst: 20 maart 2013 Auteur Geplaatst: 20 maart 2013 Vandaag eindelijk kontakt gehad met de dierenarts.Ik mocht geen flesje meenemen want het is verboden bij de wet helaas.Afspraak is nu dat ik nog een week ga spuiten en dan kijken we hoe het er mee staat. Blijft het een klein bultje dan wachten we af en als het groeit gaat ze het open maken. Heb ik meteen een vraag WIE HEEFT ER ERVARING MET HET WEGGAAN VAN EEN ABCES DOOR LANGDURIG DUPLOCILINE SPUITEN????Verder is het jammer want als het bultje nog niet weg is kan ik de beide konijntjes nog niet terug koppelen. Ik wil niet dat hij dan in zeer korte tijd weer bij zijn vrouwtje weg moet en ik dan weer moet koppelen.Omdat het al een moeilijke konijn is om te koppelen onze Wim.Moeilijke dieren die konijnen.Knuffels Belleke
angelaenpuk Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 (aangepast) ik kan je helaas niet verder helpen, Wies had ook een abces aan haar onderkaak en we stonden op het punt om met duplo injecties te beginnen, maar ze is toen overleden. Ik heb een flesje duplo mee gekregen, maar officieel mag dat dus niet. Het is dat Teun nu ook aan de duplo is... anders had je het flesje zo mogen hebben. Je zou best langs mogen komen om een deel te halen (in het flesje zitten 100 ml dus er is meer dan genoeg. Er zit een soort rubberen afsluiting op dus je zou ook met een naaldje er uit kunnen zuigen, weet alleen niet hoe ver Amsterdam voor jou is.Wat ik nog zat te denken is kan als het abces zo goed te voelen is de antibiotica niet in het abces gespoten worden?Puk had een abces van een middenoorontsteking en daar hebben we toen in een wanhopig moment penicilline pasta (wat normaal een uier-abcessen wordt gedaan) in gespoten, het abces is toen weg gebleven, alleen de middenoorontsteking niet. Hij was toen al bijna 11 dus misschien een jonger en sterker konijn en een beter toegankelijk abces zal misschien wel helpen. 24 maart 2013 aangepast door angelaenpuk
belleke Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Geplaatst: 25 maart 2013 Bedankt voor je aanbod lief.Maar Amsterdam is echt een beetje ver.We hebben nu nog 4 spuitjes en dan stoppen we met het spuiten van Duplociline. Het abces is kleiner geworden en nog maar nauwelijks te voelen dus ik hoop dat het dan ook weg is en dat het weg blijft. Ik had het niet verwacht en ben benieuwd wat de dierenarts zal zeggen en of als we stoppen het toch weer gaat groeien???Ik had ook overleg met de Ever-Jan en die raadde als we het abces toch open moesten maken AB zalf aan oorzalf genaamd easotic (van virbac) Dat wil ik als het toch zo ver moet komen vragen aan de dierenarts.Ik hoop zo dat het leed eigenlijk nu geleden is ondertussen al 6 weken verder.En dan weer koppelen aan het vrouwtje. Daar zie ik erg tegenop moet ik zeggen. Omdat Wim toch een bijzonder konijn is en Serenay op dit moment helemaal niet lekker in haar vel zit.Maar goed dat zien we dan wel weer.Knuffels Belleke
Aanbevolen berichten