Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben met mijn konijn naar de dierenarts geweest , hij heeft een ontstoken oogje wat wel overgaat maar steeds weer terugkomt.

alle kiezen zijn in orde, geen haakjes of zo.

maar nu hoor ik hem bij inspanning ook af en toe piepen.

ik kan het niet anders omschrijven , als hij stilzit hoor je niets maar echt als hij heeft lopen rennen dan hoor je dat en dan ook als we hem op moeten pakken.

nu dacht de dierenarts dat hij een luchtweginfectie heeft(beginnend) en ik heb enrofloxoral gehad en carprofen om de onsteking de kop in te drukken.

nu wou ik vragen na hoeveel dagen ik iets van de kuur zou moeten merken?

ik ben het vergeten te vragen bij de dierenarts.

Geplaatst:

Ik heb hier 2 weken andere antibiotica gegeven nadat de enfloxoral niks deed, dat was na 4 weken nog hetzelfde ... En na die kuur van 2 weken is het wel verbeterd, nog niet genezen maar ze heeft er stuk minder last van :)

Als het na je kuur van 2 weken nog niets merkt kun je een andere antibiotica halen. Een infectie kan bacterieel zijn maar kan ook resistent zijn ofzo had mijn dierenarts het over?!

Dus het hangt er echt vanaf wát de infectie veroorzaakt wil je het kunnen genezen!

Geplaatst:

oke , ik ben nu pas twee dagen bezig dus kan ook geen wonderen verwachten. ik heb voor tien dagen meegekregen als ik het niet vertrouw zit ik zo weer bij de dierenarts.

ik ga er maar vanuit denk ik dat het ongeveer een dag of vier nodig heeft wil je resultaat zien , zal wel net zo zijn als bij mensen.

jij ook succes met je konijntje sonja!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .