MijnPluisje Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Hey,mijn konijntje van 3 jaar oud geeft vocht rond de oogjes en het randje rond de oogjes zijn niet rood.verder doet hij normaal maar sinds eergisteren drinkt hij niet meer zoveel zou dat komen door de winter?ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :bunny4:
MijnPluisje Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Geplaatst: 13 februari 2013 kan er echt niemand mij helpen ??
angela12 Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 als hij vocht rond de oogjes heeft zou ik toch denken aan mogelijk ontstoken oogjes je kan het schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water en dan kijken hoe het er dan uitziet.is het vocht wat je ziet wel helder? niet pussig of zo?het kan door de temperatuurverschillen komen , zou me er niet meteen druk om maken als hij verder wel normaal doet en goed eet dan is het goed.ze halen ook veel vocht uit groente he ? ik weet niet of hij dat krijgt?mijn konijnen drinken nu ook minder.
MijnPluisje Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Geplaatst: 13 februari 2013 als hij vocht rond de oogjes heeft zou ik toch denken aan mogelijk ontstoken oogjes je kan het schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water en dan kijken hoe het er dan uitziet.is het vocht wat je ziet wel helder? niet pussig of zo?het kan door de temperatuurverschillen komen , zou me er niet meteen druk om maken als hij verder wel normaal doet en goed eet dan is het goed.ze halen ook veel vocht uit groente he ? ik weet niet of hij dat krijgt?mijn konijnen drinken nu ook minder.ja het is gewoon helder, oef ik maakte me al zorgen omdat hij minder dronk, ik haf hem vandaag 2blaadjes witloof en 1wortel en een beetje gras en zijn korreltjes natuurlijk je bent echt bedankt (:;)
angela12 Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 gewoon even in de gaten houden , een ontstoken oogje kan ook vanzelf weer over gaan.lekker schoonhouden helpt al heel veel.als er echt vuil uit het oogje gaat komen of het verergerd dan zou ik wel even naar de dierenarts gaan.mijn konijnen drinken nu ook niet veel. dus dat is naar mijn idee met de vorstperiode normaal.succes met je konijntje! en ik hoop dat het vandaag al wat beter is met het oogje:)
MijnPluisje Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Geplaatst: 14 februari 2013 gewoon even in de gaten houden , een ontstoken oogje kan ook vanzelf weer over gaan.lekker schoonhouden helpt al heel veel.als er echt vuil uit het oogje gaat komen of het verergerd dan zou ik wel even naar de dierenarts gaan.mijn konijnen drinken nu ook niet veel. dus dat is naar mijn idee met de vorstperiode normaal.succes met je konijntje! en ik hoop dat het vandaag al wat beter is met het oogje:)bedankt (: ja zal hem een beetje in het oog houden :biggrin:
Majk Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Traanoogjes kunnen ook veroorzaakt worden door gebitsproblemen. Eet hij nog wel goed?
MijnPluisje Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Geplaatst: 14 februari 2013 Traanoogjes kunnen ook veroorzaakt worden door gebitsproblemen. Eet hij nog wel goed?ja hij eet nog goed (:
Stamper2011 Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Heeft je konijntje misschien op de tocht gestaan? Daar kan het namelijk ook mee te maken hebben of vuil dat in het oogje is beland.Je kan het voor de zekerheid schoonmaken met een beetje afgekoeld gekookt water. 1 van mijn konijntjes heeft van jongs af aan regelmatig een keer een traanoogje. Bij hem gaat het altijd vanzelf weer over.Persoonlijk zou ik het nog even aanzien, mocht het niet vanzelf over gaan of het word erger, dan zou ik toch even een afspraak bij de dierenarts maken.
Eefje Geplaatst: 15 februari 2013 Geplaatst: 15 februari 2013 Hoe gaat het met de oogjes? Als het over een paar dagen nog niet weg is zou ik even naar de dierenarts gaan om eventuele gebitsproblemen uit te sluiten. Traanoogjes kunnen erg lange tijd het enige symptoom van een gebitsprobleem zijn volgens mijn (konijnkundige) dierenarts!
Aanbevolen berichten