annelotte Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Hoi,Ik heb een jong konijntje (was nog maar twee jaar oud) dat ik net dood in haar hokje heb gevonden... :frown:Heb haar natuurlijk goed verzorgd en genoeg te eten gegeven.Waar kan het dan aan liggen dat ze nu dood is?Ze zaten met zijn tweeën in een hok, mijn andere konijntje zit er op dit moment nog in.Ik ontdekte nog maar net dat ze dood was, terwijl ik ze eten zou geven.Het viel me op dat mijn andere (levende) konijn niet echt aanviel op het eten wat ze normaal wel doet...Kan er misschien sprake van ziekte zijn?Moet ik dan nu snel mijn levende konijn in een ander hok zetten (heb ik wel)?Groetjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
annelotte Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2013 ??:frown: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Het kan vanalles zijn geweest, een acute gasaanval bijvoorbeeld. Als je andere konijn niet aanvalt op zijn eten zou ik er zeker even mee naar de dierenarts gaan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Heb je haar echt net gevonden? Dat is schrikken zeg! Het kan ook zijn dat je andere konijntje een beetje van streek is omdat haar vriend er niet meer is. Veel sterkte met het verlies van je nijn, houd je voedster maar even goed in de gaten, als je je zorgen maakt kun je beter een keertje te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Wat naar! Sterkte...Het kan van alles geweest zijn, daar kom je niet meer achter denk ik. De ander zal best wat van slag zijn, maar kan natuurlijk ook iets hebben. Hou hem even goed in de gaten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Het konijntje wat over is kan best even van streek zijn omdat haar vriendje er niet meer is. Heeft je andere (levende) konijntje wel wat gegeten nog? Anders zou ik proberen haar iets te geven wat ze lekker vind, natuurlijk wel belangrijk om te blijven eten. Het is lastig waar je konijntje aan gestorven is, daar zul je denk ik niet achterkomen, maar wel erg natuurlijk. Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jolien_1999 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Veel sterkte!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
angela12 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 sterkte ermee dat was schrikken voor je! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
beatrix Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Ik heb dat ook een keer meegemaakt een jaar of 8 geleden, nadien ben ik altijd nog steeds bang als ze slapen dat ze dood zijn.Ook ik heb nog steeds geen idee waar het konijn aan dood is gegaan.Erg schrikken dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
camila27 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 waren jou konijntjes geent? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
annelotte Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Was van plan vanmiddag met mijn andere konijn naar de dierenarts te gaan, kijk ik dus net bij haar in het hok en zij is ook dood :(Is dus waarschijnlijk toch een ziekte geweest..:frown: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Waren ze inderdaad geënt? Zo nee, dan kan het VHS zijn geweest.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamperlove Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Waren ze ingeent? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shiva Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Zo shit, nou heel veel sterkte met dit velies. Wow dat is toch niet te geloven he.Ga je wel naar de dierenarts voor een onderzoek wat het geweest had kunnen zijn?Nogmaals sterkte met dit verlies Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
annelotte Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Van de oudste weet ik niet of ze geënt is (heb ik bij een fokker vandaan), maar de jongste was niet geënt...Was van plan het komende zomer te doen, de jongste is namelijk pas afgelopen zomer geboren (had het bij het eerste bericht in dit topic verkeerd gezegd)...Maar volgens een vriendin van mij komen konijnenziekten in deze tijd van het jaar helemaal niet voor? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
annelotte Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Ik zal zo de dierenarts nog wel even bellen, maar ik denk niet dat ik er nog met de konijnen heen gaan...Ik denk niet dat dat nu nog veel zin heeft.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
annelotte Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Bedankt voor jullie sterkte-toewensingen in elk geval! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shiva Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Respect! De konijntjes hebben een goed leven gehad, je heb er plezier van gehad en je heb ze liefde gegeven.Laat ze nu rusten in de wereld dat konijnen hemel heet, daar waar onze konijntje nu ook samen zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamper2011 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Wat vreselijk dat beide konijntjes ineens dood zijn. Heel veel sterkte met het verlies! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Jeetje zeg wat heftig! Kan inderdaad VHS geweest zijn. Heel veel sterkte met het verlies van je nijntjes :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 ah gets, nu beide konijntjes dood, wat erg. sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nalapuk Geplaatst: 15 februari 2013 Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Heh bah wat vreselijk, het is altijd naar maar zo kort op elkaar je twee diertjes verliezen is helemaal verschrikkelijk! Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
camila27 Geplaatst: 15 februari 2013 Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Hier was ik al bang voor. Heel veel sterkte. Het is niet te geloven als je ineens 2 van je nijnseltjes afmoet geven.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten