Ga naar inhoud

TE veel eten


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hoi,er is zo'n familielid die zegt dat ik mijn konijn te veel eten geef en dat ie dan een maagomkanteling kan krijgen:eyes:

En die zit ook te zeuren dat ik mijn konijn niet heel de dag hooi mag geven en dan zeg ik:Konijn mogen altijd hooi eten en dan kijkt ie mij zo raar aan!

Ik vind dit niet veel hoor!

S'morgens 20 gram SS

4 uur wortelloof en een halve wortel

s'Avonds 20 gram SS

En altijd hooi beschikbaar.

Wat vinden jullie?

Mijn konijn lekt me altijd mijn hele hand af,waarom zou ze dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel weegt je konijn?? Van SS mogen konijnen minder dan gewone biks. Daarvan mogen ze 10-15 per kilo lichaamsgewicht.

Je zou haar meer verschillende groenten kunnen geven, maar het is verder gewoon goed.

Enne... konijnen MOETEN de hele dag hooi kunnen eten!

Ik hoop dat dat familielid geen konijnen heeft. Anders zeg hem maar dat hij het fout doet. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je weinig fout doet qua voer hoor, je moet je niks laten aanpraten door anderen als je zelf weet waarom je iets doet zoals je het doet.

Voor 1800 gram zou ze zo'n 20 gram per dag moeten krijgen, maar zoals gezegd, het is een richtlijn en eerlijk gezegd denk ik dat ze niet echt te veel krijgt. Als je konijntje maar gezond is, geen overgewicht heeft is er weinig aan de hand ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .