Ga naar inhoud

Vlooien?


knaco

Aanbevolen berichten

Volgensmij heeft mijn konijn een beetje vlooien; kan dat?

Want toen ik net ging kijken bij het hok zat die te krabben,schoonmaken en bij zijn geslachtsdeel at hij wat...( Of hij at iets van de grond!;D )

Maar hoe kan je zien of een konijn vlooien heeft? En wat kan je er dan tegen doen?

Help alsjeblieft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zich een beetje krabben en wassen is heel normaal, en het klinkt alsof hij gewoon een blindedarmkeutel zat te eten, wat ze als het goed is tientallen keren per dag doen. Als ze dat niet doen dan is het gek, maar wel blinderdarmkeutels opeten is juist zoals het hoort.

Ik weet niet of je je konijn normaal niet zo vaak bekijkt dat je dat niet eerder hebt gezien, of dat het echt afwijkend gedrag is wat je nu ziet?

Ik heb nooit een konijn met vlooien gehad dus dat weet ik niet hoe dat eruit ziet maar ik denk heel de tijd krabben en bijten en dat je dan ook wel vlooien ziet als je hem aait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn heeft eigenlijk bijna nooit vlooien... Als dat wel zo is, dan heb je wel echt een hele erge vlooienplaag!

Om er achter te komen kun je met een vlooienkam (zelfde soort als voor hond of kat) door de vacht gaan. Als er dan vlooien of eitjes op de kam zitten, heeft je konijn inderdaad vlooien. Af en toe krabben en wassen is heel normaal, pas als het echt veel word en de vacht ziet er minder goed uit (kale plekken) kan het zijn dat je konijn bijvoorbeeld schurft heeft.

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html

Vlooien: komen niet veel voor als dieren onder goede hygiƫnische omstandigheden gehouden worden. Overbrengen via hooi of stro komt nog wel regelmatig voor. Soms kunnen konijnen last hebben van kattenvlooien. Bij wilde konijnen komt de konijnenvlo voor, deze brengt myxomatose over. Vlooien bestrijden met middel geschikt voor konijnen, vraag hier duidelijk naar bij de dierenarts. Gebruik nooit frontline op een konijn!

Je konijntje zat zijn blindedarmkeutels op te eten, dat is juist goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je je konijn normaal niet zo vaak bekijkt dat je dat niet eerder hebt gezien, of dat het echt afwijkend gedrag is wat je nu ziet?

Ik heb nooit een konijn met vlooien gehad dus dat weet ik niet hoe dat eruit ziet maar ik denk heel de tijd krabben en bijten en dat je dan ook wel vlooien ziet als je hem aait?

Heb mijn Nijnen binnen blikveld staan in de tuin, en kijk het mooie er bijna af maar eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit een BDK op zien eten... ze doen het vast want ligt niet in hok maar toch.. Vlooien moet je idd gewoon zien lopen in de vacht, als dat het al is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .