Ga naar inhoud

Inenten


Simple

Aanbevolen berichten

Ik betaal 25 voor de eerste en 20 voor de rest.

Speciale entingsspreekuren zullen er met de nieuwe enting niet meer zijn. Dit was omdat een potje na openen beperkt houdbaar was. De entingsvloeistof zat dan voor 10 konijnen in 1 flacon. Nu is het 1 enting per flacon. Daarom is het bundelen niet meer goedkoper.

Bij ons wel hoor, heb ze afgelopen september geent met het nieuwe ent stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij doen het ook altijd. Het konijntje van mijn nicht heeft de ziekte gehad! Was echt vreselijk om te zien.

Voorheen gingen wij naar een andere dierenarts en daar kosten het 30 euro per konijn ( toen hadden we er nog 6)

en kregen we 5 euro korting op elk 2de konijn.

Nu zitten we bij een andere dierenarts en had mijn broer laatst gebeld of we eventueel korting zouden kunnen krijgen omdat we met 7 konijnen tegelijk zouden komen... zegt de assistenten ''je kies er zelf voor om 7 konijnen te nemen dus dan moet je ook 7x de kosten betalen... dan had je er maar niet zoveel moeten nemen en er beter over na moeten denken voordat je er 7 nam''

Had natuurlijk ook anders gezegd kunnen worden... dus we gaan het dit jaar bij de opvang laten doen waar Hayley vandaan komt; Het Knabbelhuis in Deurne. is wel even wat langer rijden maar wel goedkoper en ze worden hopelijk niet zo panisch als bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een deel heeft ze dan natuurlijk wel een punt, maar vind het toch een rare opmerking. Daarbij, wat mijn dierenarts altijd aangeeft is dat je toch minder tijd kwijt bent als je bijvoorbeeld één eigenaar met twee konijnen hebt dan met twee eigenaren met beide één konijn. Bepaalde voorlichting en informatie e.d. zul je toch in het algemeen kunnen uitleggen en dat hoeft maar één keer, of je nou twee of tien konijnen mee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd het is een rare opmerking... Maar ze had ook gewoon kunnen zeggen dat hun dat nooit doen. Even goede vrienden en de konijnen worden sowieso geënt kosten wat het kost. Maar de assistenten bleek ook nieuw te zijn... Ze moest de nageltjes van Stewie knippen en mijn broer moest Stewie vast houden en mijn vriend moest zijn pootje vast houden en telkens als ze wilde gaan knippen draaide Stewie om. Dus mijn broer en vriend lieten hem steeds om draaien en werd ze geïrriteerd van want normaal gesproken werken de konijnen en baasje gewoon mee... Kon geen kwaad volgens haar om ze gewoon vast te blijven houden :s ik heb altijd begrepen dat ze best snel wat kunnen breken en daarnaast is Stewie bij onze vorige dierenarts een keer tegen de muur aan gesprongen uit angst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je dit wel even doorgeven bij de dierenarts, lijkt me als zij net nieuw is dat zij misschien niet weten dat ze zo tegen hun klanten doet?

Pff ja ik vind dierenarts bezoeken ook altijd ellende. M'n ram vindt altijd alles best maar m'n voedster is zo'n vreselijke angst haas. Mijn dierenarts heeft haar al eens van de onderzoekstafel laten springen, ze is dik een meter naar beneden gevallen en ook tegen een muur op geknald. Ik was echt bang dat ze wat had gebroken maar gelukkig niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je dit wel even doorgeven bij de dierenarts, lijkt me als zij net nieuw is dat zij misschien niet weten dat ze zo tegen hun klanten doet?

Pff ja ik vind dierenarts bezoeken ook altijd ellende. M'n ram vindt altijd alles best maar m'n voedster is zo'n vreselijke angst haas. Mijn dierenarts heeft haar al eens van de onderzoekstafel laten springen, ze is dik een meter naar beneden gevallen en ook tegen een muur op geknald. Ik was echt bang dat ze wat had gebroken maar gelukkig niet!

Ja heb ik ook door gegeven. Ze zouden het bespreken. Gelukkig hebben we eigenlijk nooit met haar te maken en is er ook een konijnkundige dierenarts die ons altijd helpt met de konijnen.

Stewie is bij ons het ergste bij de dierenarts... De vorige keer wilde mijn broer hem op de onderzoektafel neer zetten en toen raakt zijn pootje dus de tafel en de dierenarts kwam binnen en hij schrok er zo erg van dat hij in de armen van mijn broer sprong zichzelf los wurmde en toen op mijn schouderblad zichzelf af zetten en toen kei hard tegen de muur knalde en toen niet meer bewoog en de assistenten ging hem toen meteen na kijken en hij had gelukkig niks! Meestal gaan we ook met 2/3 man naar de dierenarts... Vinden ze altijd raar maar iedereen heeft zijn eigen konijnen en de konijnen van wie de persoon is voelen zich dan ook meer op hun gemak bij zijn/ baasje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik ook door gegeven. Ze zouden het bespreken. Gelukkig hebben we eigenlijk nooit met haar te maken en is er ook een konijnkundige dierenarts die ons altijd helpt met de konijnen.

Stewie is bij ons het ergste bij de dierenarts... De vorige keer wilde mijn broer hem op de onderzoektafel neer zetten en toen raakt zijn pootje dus de tafel en de dierenarts kwam binnen en hij schrok er zo erg van dat hij in de armen van mijn broer sprong zichzelf los wurmde en toen op mijn schouderblad zichzelf af zetten en toen kei hard tegen de muur knalde en toen niet meer bewoog en de assistenten ging hem toen meteen na kijken en hij had gelukkig niks! Meestal gaan we ook met 2/3 man naar de dierenarts... Vinden ze altijd raar maar iedereen heeft zijn eigen konijnen en de konijnen van wie de persoon is voelen zich dan ook meer op hun gemak bij zijn/ baasje.

Brrr lijkt me echt naar als hij dan ook niet meer beweegt, je schrikt je rot! Het is ook gewoon zo sneu... kon je ze maar uitleggen dat het allemaal niet erg is daar en dat het veel sneller voorbij gaat als ze rustig zijn. Helaas kan dat niet en ik vind het echt verschrikkelijk om die angst zo bij haar te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrr lijkt me echt naar als hij dan ook niet meer beweegt, je schrikt je rot! Het is ook gewoon zo sneu... kon je ze maar uitleggen dat het allemaal niet erg is daar en dat het veel sneller voorbij gaat als ze rustig zijn. Helaas kan dat niet en ik vind het echt verschrikkelijk om die angst zo bij haar te zien.

Ja was het ook. Maar ze hebben idd ook echt niet door waarom we dat nou jaarlijks moeten doen. Ben al lang blij dat het voortaan jaarlijks is en niet meer 2x per jaar! Weer een zorg minder :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was het ook. Maar ze hebben idd ook echt niet door waarom we dat nou jaarlijks moeten doen. Ben al lang blij dat het voortaan jaarlijks is en niet meer 2x per jaar! Weer een zorg minder :P

Ja daar ben ik ook heel erg blij mee! En dan nog maar hopen dat ze tussendoor niet ziek worden ^^ (om meerdere redenen hoop je dat natuurlijk altijd haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .