Ga naar inhoud

Inenten


Simple

Aanbevolen berichten

Maakt niet meer uit met de nieuwe enting wanneer je ze laat enten, aangezien deze toch een jaar lang beschermt. De oude enting werd gegeven vlak voor de piekseizoenen van myxomatose zodat de konijnen dan in ieder geval even beschermd waren.

Wanneer een dierenarts korting geeft moet ie zelf weten natuurlijk, hier is dat volgens mij niet.

Ik vind het geniaal dat deze enting een jaar lang werkt en ik heb sinds de nieuwe enting hier nog nooit op het forum gelezen van ook maar 1 konijn dat daarna, nadat ie geƫnt was, nog myx heeft gekregen. Terwijl de enting al een jaar op de markt is, dus ik heb veel vertrouwen in deze enting.

Ik heb zelf konijnen meegemaakt die myxomatose hadden en niet geƫnt waren en volgens mij is er geen mens die een konijn meemaakt met myxomatose die daarna nog een seconde twijfelt of hij z'n konijnen voortaan zal enten. Het is een ontzettend gemene rotziekte waar een konijn heel laaaanngggzzaaaaammmm aan kapot gaat.

Dat VHD er ook bij inzit is mooi meegenomen.

De mijne gaan begin maart weer. De een is vorig jaar maart geƫnt, de ander in augustus pas, want die was daarvoor met de oude enting geƫnt. Ze gaan nu toch allebei in maart want dan lopen ze gelijk voortaan, anders moeten ze de rest van hun leven 2 keer per jaar naar de dierenarts (omdat de 1 toch mee gaat als de ander moet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het geen kwaad om een konijn in een jaar tijd 2 keer in te laten enten met een vaccinatie die ze slechts 1 keer per jaar hoeven te hebben? Ik zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem. Stamper is vorig jaar maart ingeƫnt en Lin pas in September.

Het is veel makkelijker als dit gewoon gelijk loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm nu baal ik wel een beetje! Die van mij zijn ook in maart geƫnt met de nieuwe enting.. Maardan moet ik dat nu natuurlijk ook weer in maart laten doen! Maar omdat ik op kamers zit ben ik alleen in het weekend nog thuis! Dat wordt een vrijdagavond dan denk ik.. of maar wat meer betalen en op zaterdagochtend kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ouders ze verzorgen kunnen die er toch ook wel even een enting mee gaan halen?

Ik heb trouwens een dierenarts die op zaterdagochtend gewoon open is, misschien even zoeken naar een praktijk in de buurt die dat ook heeft, voor een enting heb je geen konijnkundige dierenarts nodig, dan is iedere dierenarts prima toch?

Kan het geen kwaad om een konijn in een jaar tijd 2 keer in te laten enten met een vaccinatie die ze slechts 1 keer per jaar hoeven te hebben? Ik zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem. Stamper is vorig jaar maart ingeƫnt en Lin pas in September.

Het is veel makkelijker als dit gewoon gelijk loopt.

Nee kan zeker geen kwaad, was ook op advies van de dierenarts die zeker konijnkundig is. Er hoeft maar minimaal iets van een maand tussen de 2 entingen te zitten dacht ik.

(Soms moet een konijn 2 keer geƫnt worden; als hij onlangs nog myxomatose overleefd heeft, anders werkt het VHD-deel van de enting soms niet helemaal 100%)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn ouders kunnen dat wel doen maar ik ben daar graag altijd zelf bij! Plus dat je zowiezo met zn 2e moet zijn om de bench te tillen (we nemen ze altijd mee in de hondenbench en die is wat groot uitgevallen voor jip de vlaamse reus haha)

Maar ik denk dat t een vrijdagavond gaat worden.. Komt vast goed:) Als t goed is krijg k daar weer een briefkaart van als t zover is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op Ameland als kind een keer een wild konijn met myxomatose tegengekomen. Het beestje liet zich "zomaar oppakken en lekker knuffelen". Arm diertje, hupste blind ziek rond op het voetpad en wordt dan ook nog eens door een stel koters opgepakt. Hij zal zich toen wel extra ellendig hebben gevoeld.

Die van ons moeten binnenkort ook een prikje halen. Bij de opvang hadden ze geen inenting gekregen en het lijkt me dat het moet gebeuren voordat het echt lente is en alle vliegen weer naar buiten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee kan zeker geen kwaad, was ook op advies van de dierenarts die zeker konijnkundig is. Er hoeft maar minimaal iets van een maand tussen de 2 entingen te zitten dacht ik.

(Soms moet een konijn 2 keer geƫnt worden; als hij onlangs nog myxomatose overleefd heeft, anders werkt het VHD-deel van de enting soms niet helemaal 100%)

Ah supergoed om te weten! Bedankt! Want Yoko moet nog ingeƫnt worden en Bobke pas terug in april... Dus ik kan ze dan evengoed binnenkort samen opnieuw laten enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus iemand met veel konijnen, maar ik vind de kosten erg meevallen. Aangezien ik met alle konijnen (en katten) tegelijk ga hoef ik maar 1x consult te betalen. Vorig jaar was ik volgens mij 120 euro kwijt voor 6 konijnen en 3 katten haha... Volgens mij was het iets van 16 euro per konijn. Valt mee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal 25 voor de eerste en 20 voor de rest.

Speciale entingsspreekuren zullen er met de nieuwe enting niet meer zijn. Dit was omdat een potje na openen beperkt houdbaar was. De entingsvloeistof zat dan voor 10 konijnen in 1 flacon. Nu is het 1 enting per flacon. Daarom is het bundelen niet meer goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .