Simple Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hallo,Doen jullie allemaal de konijnen 2 x per jaar inenten tegen Myxomatose en VHS?
Sonja1990 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Tegenwoordig is het 1x per jaar. Ik ga ze dit jaar voor het eerst alle 6 in laten enten Dit omdat het toch vrij prijzig is en ik het ook een beetje onzin vond. Maar nu ik hier en daar de verhalen lees ga ik het toch maar doen!
Ruthie Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ik doe het ook, gewoon uit voorzorg.En inderdaad zoals Sonja1990 kan het in 1x per jaar.
Stamper2011 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hier worden ze ook uit voorzorg 1 keer per jaar ingeënt.
Bammyflurry Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hier ook, sinds vorig jaar met de nieuwe entstof, 1 x per jaar.
nalapuk Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Sinds die nieuwe enting doe ik het ook 1 keer per jaar.
tantefie Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 voor konijnen vind ik het echt belangrijk , mijn honden bv ent ik nooit alleen als pup , maar de konijnen toch maar wel
laaura Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Jaa, september zijn ze weer aan de beurt met de nieuwe enting.
Dollie Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hier ook. De kosten vallen relatief gezien best mee en ik zou het mezelf nooit vergeven als ze zouden overlijden door iets wat makkelijk te voorkomen was geweest. Bovendien is myxomatose echt een lijdensweg.
Jolien_1999 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Iseptember-oktober mogen ze nog eens eenBezoekje bij de DA brengen. Voor een inenting
sanne_c Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Ja 1x per jaar, elk jaar. Zo heel duur vind ik het niet (tenzij je veel konijnen hebt natuurlijk), en bij onze dierenarts is er ook een "konijnenintentingsdag" en dan krijg je korting.Bovendien hebben geen van mijn konijnen ooit last gehad van de enting.
JipenTeun Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 In september? Ik dacht dat dit altijd in het voorjaar is? Of verschilt dit per dierenarts?
Lonja Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Maakt niet meer uit met de nieuwe enting wanneer je ze laat enten, aangezien deze toch een jaar lang beschermt. De oude enting werd gegeven vlak voor de piekseizoenen van myxomatose zodat de konijnen dan in ieder geval even beschermd waren.Wanneer een dierenarts korting geeft moet ie zelf weten natuurlijk, hier is dat volgens mij niet.Ik vind het geniaal dat deze enting een jaar lang werkt en ik heb sinds de nieuwe enting hier nog nooit op het forum gelezen van ook maar 1 konijn dat daarna, nadat ie geënt was, nog myx heeft gekregen. Terwijl de enting al een jaar op de markt is, dus ik heb veel vertrouwen in deze enting.Ik heb zelf konijnen meegemaakt die myxomatose hadden en niet geënt waren en volgens mij is er geen mens die een konijn meemaakt met myxomatose die daarna nog een seconde twijfelt of hij z'n konijnen voortaan zal enten. Het is een ontzettend gemene rotziekte waar een konijn heel laaaanngggzzaaaaammmm aan kapot gaat.Dat VHD er ook bij inzit is mooi meegenomen.De mijne gaan begin maart weer. De een is vorig jaar maart geënt, de ander in augustus pas, want die was daarvoor met de oude enting geënt. Ze gaan nu toch allebei in maart want dan lopen ze gelijk voortaan, anders moeten ze de rest van hun leven 2 keer per jaar naar de dierenarts (omdat de 1 toch mee gaat als de ander moet).
Stamper2011 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Kan het geen kwaad om een konijn in een jaar tijd 2 keer in te laten enten met een vaccinatie die ze slechts 1 keer per jaar hoeven te hebben? Ik zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem. Stamper is vorig jaar maart ingeënt en Lin pas in September.Het is veel makkelijker als dit gewoon gelijk loopt.
JipenTeun Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 mm nu baal ik wel een beetje! Die van mij zijn ook in maart geënt met de nieuwe enting.. Maardan moet ik dat nu natuurlijk ook weer in maart laten doen! Maar omdat ik op kamers zit ben ik alleen in het weekend nog thuis! Dat wordt een vrijdagavond dan denk ik.. of maar wat meer betalen en op zaterdagochtend kijken..
laaura Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Bij ons hebben we speciale ent dagen. Dit was bij mij op 1 september..
Lonja Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Als je ouders ze verzorgen kunnen die er toch ook wel even een enting mee gaan halen?Ik heb trouwens een dierenarts die op zaterdagochtend gewoon open is, misschien even zoeken naar een praktijk in de buurt die dat ook heeft, voor een enting heb je geen konijnkundige dierenarts nodig, dan is iedere dierenarts prima toch?Kan het geen kwaad om een konijn in een jaar tijd 2 keer in te laten enten met een vaccinatie die ze slechts 1 keer per jaar hoeven te hebben? Ik zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem. Stamper is vorig jaar maart ingeënt en Lin pas in September.Het is veel makkelijker als dit gewoon gelijk loopt.Nee kan zeker geen kwaad, was ook op advies van de dierenarts die zeker konijnkundig is. Er hoeft maar minimaal iets van een maand tussen de 2 entingen te zitten dacht ik.(Soms moet een konijn 2 keer geënt worden; als hij onlangs nog myxomatose overleefd heeft, anders werkt het VHD-deel van de enting soms niet helemaal 100%)
JipenTeun Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Ja mijn ouders kunnen dat wel doen maar ik ben daar graag altijd zelf bij! Plus dat je zowiezo met zn 2e moet zijn om de bench te tillen (we nemen ze altijd mee in de hondenbench en die is wat groot uitgevallen voor jip de vlaamse reus haha)Maar ik denk dat t een vrijdagavond gaat worden.. Komt vast goed:) Als t goed is krijg k daar weer een briefkaart van als t zover is!
Panni Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Ik ben op Ameland als kind een keer een wild konijn met myxomatose tegengekomen. Het beestje liet zich "zomaar oppakken en lekker knuffelen". Arm diertje, hupste blind ziek rond op het voetpad en wordt dan ook nog eens door een stel koters opgepakt. Hij zal zich toen wel extra ellendig hebben gevoeld. Die van ons moeten binnenkort ook een prikje halen. Bij de opvang hadden ze geen inenting gekregen en het lijkt me dat het moet gebeuren voordat het echt lente is en alle vliegen weer naar buiten komen.
Stamper2011 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 @ Lonja: Goed om te weten dat het geen kwaad kan. Dan laat ik ze de eerst volgende keer gewoon op dezelfde dag inenten. Wel zo makkelijk.
sanne_c Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Nee kan zeker geen kwaad, was ook op advies van de dierenarts die zeker konijnkundig is. Er hoeft maar minimaal iets van een maand tussen de 2 entingen te zitten dacht ik.(Soms moet een konijn 2 keer geënt worden; als hij onlangs nog myxomatose overleefd heeft, anders werkt het VHD-deel van de enting soms niet helemaal 100%)Ah supergoed om te weten! Bedankt! Want Yoko moet nog ingeënt worden en Bobke pas terug in april... Dus ik kan ze dan evengoed binnenkort samen opnieuw laten enten.
Evee Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Ik ben dus iemand met veel konijnen, maar ik vind de kosten erg meevallen. Aangezien ik met alle konijnen (en katten) tegelijk ga hoef ik maar 1x consult te betalen. Vorig jaar was ik volgens mij 120 euro kwijt voor 6 konijnen en 3 katten haha... Volgens mij was het iets van 16 euro per konijn. Valt mee toch?
Dollie Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Ik heb vorig jaar 150 euro betaald voor zes konijnen en dat was al met een korting van 15 euro (!) per konijn dus ja dat valt me heeeel erg mee!
Christaaa Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Ik betaal 25 voor de eerste en 20 voor de rest. Speciale entingsspreekuren zullen er met de nieuwe enting niet meer zijn. Dit was omdat een potje na openen beperkt houdbaar was. De entingsvloeistof zat dan voor 10 konijnen in 1 flacon. Nu is het 1 enting per flacon. Daarom is het bundelen niet meer goedkoper.
Aanbevolen berichten