HartjeSnuffie Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hallo,Mijn 2 bunnys gaf ik eerst kenner, maar daar was ik niet zo tevreden over dus ging ik HFST geven.Ging toen volgens mij goed maar ze vonden het niet zo lekker dus wou ik overstappen op SS maar daar ging het mis ze gingen aan de BDK's en het maakte niet uit hoeveel ik gaf. 1 brokje of 12 gram maakt niks uit, ja misschien meer of minder BDK's. Nu kregen ze dus een tijdje 1 a 2 brokjes SS maar dat werkte niet, een keertje groente weg gehouden en wel brokjes maar dat hielp ook niet. Ik weet dus niet zo goed wat ik zal doen.Ik geef ze nu 's ochtends 10 brokjes en 's avonds ook 10 brokjes HFST en ze krijgen 6 blaadjes witlof en een handje andijvie en 2 plakjes komkommer. En nu ligt er al weer 2 dagen wat BDK's 1 à 2 trosjes.Maar hoe kan ik het nou helemaal weg krijgen?
Sonja1990 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Als je de groente een tijdje weg houd en ze op een dieetje zet zou het over moeten zijn. Eigenlijk is Hooi en water dan al voldoende. Maar dan wel onbeperkt hooi! En daarna de groentes weer langzaam opbouwen! Van konijnen.nl:Als je een jong konijn na een paar dagen (of weken) groente wilt gaan geven moet dat opgebouwd worden. Opbouwen is heel belangrijk om diarree te voorkomen. Het opbouwen van groenvoer gaat als volgt: de eerste dag 1 stukje (bijvoorbeeld) andijvieblad ter grootte van een postzegel. De keutels van de volgende dag afwachten. Als die rond en stevig zijn, kan die dag een stuk andijvieblad ter grootte van twee postzegels gegeven worden. Weer de keutels van de volgende dag afwachten, als die goedblijven de groente verdubbelen. Als de keutels goed blijven kunnen nieuwe groenten toegevoegd worden, op dezelfde manier, één voor één introduceren en de keutels afwachten. Zodra de keutels zacht worden is dat een teken dat de laatst toegevoegde groente (nog) niet verdragen wordt, die groente niet meer geven. Na verloop van tijd kun je opnieuw uitproberen of je konijn een heel klein stukje van deze groente verdraagt. Worden de keutels opnieuw zacht, dan deze groente nooit meer geven, je konijn verdraagt het niet. Dit gaat eigenlijk om jonge konijnen maar ook voor oudere konijnen mogelijk
JoBoris76 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Het kan ook zijn dat er wormpjes in het spel zijn. Dan laten ze die keutels ook vaak liggen.
HartjeSnuffie Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Het is helaas nog steeds zo.Elke ochtend als ik kom of dat nou om 7 uur is of om 11 uur liggen er een paar trosjes BDK's. Maar de rest van de dag ligt er niks. Ze krijgen 's ochtends HFST afgewogen op hun gewicht, 's avonds 6 blaadjes witlof, 2 plakjes komkommer en 2 roosjes broccoli is normaal veel meer en meer soorten maar omdat ze nu hun BDKs niet helemaal op eten niet. En rond negen uur savonds nog weer brokjes.
KonijnNino Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Misschien ligt het aan de tijd dat je het geeft. Ik weet bijvoorbeeld dat Nino niets anders dan hooi kan verdragen tot een uur of 11 of 12 's ochtends. Dan laat hij zijn BDK's liggen (wie eet er ook zijn eigen poep als er iets lekkerders voor handen is, heel logisch eigenlijk ).Hij krijgt nu om 17u groente, en 20.30u biks. En dan is er niks aan de hand
JoBoris76 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Dan zou ik denk ik kijken of je Panacur of Fenbendrops kan geven tegen wormpjes en dat het dan beter gaat.
Aanbevolen berichten