jufmarja Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste liefhebbers,Een tijdje geleden had mijn voedster een bacteriële infectie. Heb haar daarvoor behandeld inclusief 5 dagen dwangvoer. Nu eet ze weer prima, heeft weer een zacht en glanzend vachtje en keutelt weer normaal.Het probleem is nu dat ze, ik denk, haar blinde darm keutels niet meer goed opeet!Er ligt telkens een groot hoopje aan elkaar geplakte keutels. (volgens mij BD keutels)Ik voer haar nu minder SS, ze eet veel hooi en krijgt alleen een klein beetje groenvoer. Misschien een eetlepel vol. Heb de DA al gebeld maar die zegt dat ik het even tijd moet gunnen.Wat denken jullie?? Dit is al zeker 1,5 week aan de gang? Soms vind ik er veel, soms geen...Ik maak me zorgen... ondanks wat de DA zegt.Alvast bedankt,Liefs Marja
JoBoris76 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Heb je al eens geprobeerd om een paar dagen alleen hooi te geven? Dat kan goed werken. Probiotica zou je ook nog kunnen proberen. Antibiotica is natuurlijk best wel een aanslag op de darmen. Als dit allemaal niet werkt zou ik persoonlijk denken aan wormpjes. Succes!
jufmarja Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb haar inderdaad op hooi gezet en op een beetje SS. Ik leg veel vers hooi voor haar klaar en dat vind ze helemaal super. Ze blijft het maar eten! Na een paar dagen zie ik nu om de dag nog z'n grote 'flats' liggen haha. Maar het begint al beter te worden! Ik blijf het in de gaten houden! 2 maanden terug had brownie pinworm, daar zijn ze alle vier op behandeld...(panacur suspensie 2,5% 14 dagen)
Aanbevolen berichten