Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hi,

Mijn NHD rammetjes konijn van nu 7 maanden oud, zit bij ons binnen en het is echt een schatje :love:

Als we thuis zijn loopt hij door de huiskamer en omdat wij er graag een vriendinnetje bij willen voor hem, is hij twee weken geleden gecastreerd. Het gaat allemaal prima met hem, alleen viel het mij sinds een aantal dagen op dat hij zichzelf ontzettend veel wast (naar mijn idee veel vaker dan voor de castratie), vooral als 's avonds in zijn kooi zit. Ook krabt hij vaak achter zijn oren en zit volgens mij soms echt te bijten in zijn vacht. Vlak na de castratie was hij zichzelf ook erg aan het wassen en ontdekte ik een heel klein wondje achter zijn oor, dit is nu weg maar ik heb het idee dat hij achter zijn oor nu een beetje kale plekken heeft. Volgens mijn vriend ben ik veel te bezorgd en had hij dit ook al voor de castratie, maar ik ben er toch niet erg gerust op. Ik heb dus wat foto's gemaakt zodat jullie die plekjes kunnen zien. In zijn oren ziet het er schoon uit en zijn oren voelen ook niet warm oid.

Weten jullie of het iets is? Hij houdt er niet zo van om onderzocht te worden dus vandaar dat hij voor deze keer met z'n kop in de snoepjesbak mocht zitten :)

Misschien is het ook wel gewoon de plooi achter zijn oor?

img34791.jpg img34831.jpg img34841.jpg img34851.jpg

aangepast door xmarleeen
Geplaatst:

Bij mijn voedster zie je ook de huid achter haar oren, ze is albino en heeft dus een heel roze huidje tegen een witte vacht, dat zie je wel als ze met haar oortjes draait. Heel veel krabben en bijten wijst misschien toch op een huidprobleem. Het eerste wat in me opkomt wat het zou kunnen zijn (als het iets is) is vachtmijt. Dat is eenvoudig te behandelen met stronghold, ik geloof dat dat zelfs ook preventief gebruikt kan worden. Bel anders eventjes met je dierenarts hierover voor de zekerheid, op de foto is het wat lastig te zien en er stond laatst ook een gevalletje van vachtmijt op het forum dat niet direct als mijt te herkennen was.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .