flap1961 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Mijn konijn Flap heeft de laatster 2 dagen vocht rond zijn oog. Dit had hij wel is vaker maar dan was het al snel weg, maar nu is het erger geworden. En 1 van zijn ogen houd hij het liefst dicht.Voor de rest eet en drink hij gewoon goed en loopt het vaak buiten.Ik denk zelf dat het misschien komt doordat hij door de kou 3 nachtjes heeft binnnen gestaan.Hij is inmiddels al 9 jaar en hoop ook graag dat hij nog wat ouder wordt.Alvast bedankt
Eefje Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 De temperatuurverschillen zijn wel groot inderdaad, daar zou het mee te maken kunnen hebben misschien. Het zou ook iets met de tanden kunnen zijn. of een gewoon ontstoken oogje. Ik zou het even aankijken, misschien schoonmaken met gekookt en afgekoeld water en als het over een paar dagen nog niet over is toch even naar de dierenarts om eventuele onderliggende grote problemen uit te sluiten.Mijn ram heeft er ook een paar weken last van gehad, geen aanwijsbare reden, allerhande druppels en cremes geprobeerd en ineens was het weer over na een week of 6. Zal toch gewoon wat geïrriteerd geweest zijn!
flap1961 Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Oke bedankt, ik zal het even aankijken en de viezigheid eruit proberen te halen.
Joseeke Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Als de natte oogjes blijven aanhouden, zou ik er inderdaad even mee naar de DA gaan.Deze kunnen ontstaan door verschillende oorzaken zoals: ontstoken oogjes, lange wortels van het gebit & pasteurella.Een goede DA zou dit moeten kunnen vaststellen
Aanbevolen berichten