Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ik heb sinds 2 weken een konijn maar haar urine is ineens oranje, ze heeft wel veel wortel gehad.

maar sinds ik haar heb drinkt ze echt veel het hele flesje gaat leeg binnen een dag, ik heb dit nooit eerder gehad bij mijn andere konijnen. en ze eet haar eigen keutels???? ik weet niet of het normaal is of niet iemand een idee?

gr patricia

Geplaatst:

Allemaal normaal!

Urine is vaak wat oranje/rood, zeker als ze wortel krijgt. Geef niet teveel, zit veel suiker in.

En ja, konijnen eten hun blindedarmkeutels. Dat zijn die trosjes die je eigenlijk niet hoort te zien. Als je ze wel veel tegenkomt, zul je op de voeding moeten letten

Geplaatst:

Hoe groot is het flesje? Het ene konijn drinkt meer dan het andere, maar als je konijn echt een halve liter per dag drinkt of meer zou ik me toch wel zorgen gaan maken. Is je konijn (nog) zindelijk en zijn het kruis en de achterpoten schoon of aangetast door urine?

Oranje urine is normaal hoor, zeker als ze veel wortel heeft gehad en het eten van die keutels is ook normaal inderdaad :yes:

Geplaatst:

Hoe zwaar is je konijn?

Gemiddeld drinkt een konijn zo'n 100ml per kilo lichaamsgewicht. Dit kan per konijn iets verschillen en is ook afhankelijk van wat het eet. Zoals Tara hierboven ook zegt, als een konijn door ziekte veel drinkt gaat het vaak om extreme hoeveelheden (bijv een konijn van 1,5 kilo dat een halve liter drinkt). Toen Elvis (ruim een kilo) bij ons EC had dronk hij een liter per dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .