Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar dagen geleden is er na een urine onderzoek bloed in Boefjes urine gevonden. Ze heeft AB meegekregen. Pijnstilling heeft ze ook. Ik had wel aangegeven dat haar ontlasting niet zo best was, maar de dierenarts voelde nog een vol buikje dus dat was wel in orde. Meestal na wat groenvoer enz gaat het ook wel weer. Ik had nog wat Cisaral liggen van Bailey en die gaf ik ook aan Boefje. Daar was de dierenarts van op de hoogte. Met alle vertrouwen dat het goed zou gaan, ging ik het weekend in. Nu heb ik afgelopen nacht om de 2 uur haar buikje gemasseerd..en zit ik de hele tijd op te letten of ze keutelt. Ik vind dit namelijk erg zorgwekkend. Sinds laat in de avond gisteren tot nu heeft ze nog maar 5 hele kleine droge donkere keuteltjes gelaten, en een paar daarvan op mijn schoot na masseren van haar buikje. Gek genoeg ligt ze niet lamlendig zielig in een hoekje. Ze huppelt vrolijk door de woonkamer als ik haar laat lopen, vooral omdat het belangrijk is dat ze beweging krijgt. Gisteren at ze nog wel wat groenvoer, maar nu zie ik haar een klein hooi stengeltje eten en dan is het weer klaar. Ze is nog steeds nieuwsgierig en alert. Ze wast zich nog gewoon.. Ik ben wel voorzichtig met dwangvoer.. een spuitje superverdund met water en bix.. ik ben bang dat omdat er bijna niks uit komt ze straks op knappen staat. Maak ik me onnodig zorgen en moet ik gewoon geduldig afwachten tot het weer gaat komen, aangezien ze Cisaral krijgt, groenvoer voor zover ze dat eet, vochtige dwangvoer om de zoveel tijd.. niet vaak..om de paar uur een buikmassage.. en haar veel laten rondlopen of moet ik de noodarts inschakelen, en weer vervoer regelen om richting veendam te gaan om eventueel met Boefje alweer langs te gaan of laxeermiddel op te halen?

Geplaatst:

Pff en nu hupst ze weer vrolijk door de woonkamer, net gooide ze nog met een speelgoedballetje..ze kijkt helder uit haar oogjes..ze straalt gewoon mega veel donszigheid uit... ik snap dat niet..een konijntje dat al een tijdje niet goed poept zou toch niet zo vrolijk moeten zijn? Sinds dat ik haar in de woonkamer heb gehaald laat ze zich zelfs met een bunnyflop op dr zij rollen.. je ziet haar zelfs oefenen voor ze het wil gaan doen...dan is het..1 2... ja..nee mis..haha niet zoals ze het wil.. raar beestje.. ik wil keutels zien!! :(

Geplaatst:

Heel goed dat je haar buikje masseert!

Meestal een konijntje dat verstopping heeft zit ellendig in een hoekje,zoals je zegt,maar ze is dus nog superactief?Dat is dan waarschijnlijk een goed teken!(ik volg dit forum kan ik kijken wat andere BB'ers zeggen)

Geplaatst:

nou gelukkig.... ze had net een hoopje gelaten. Het lijkt op blinde darmkeutels maar dan los van elkaar.. opgelucht... ik zat al met de telefoon in mijn handen toen ze ineens dr kontje in een hoekje drukte van de kooi.. op de plek waar dr vriendje Bailey net een grote plas had gedaan :P ik denk eventjes kijken wat ze voor cadeautje daar achter gelaten heeft... snel rende Boef weer hard weg want stel je voor dat ze weer op mijn schoot moet voor een massage sessie. Pff opgelucht..misschien kan ik vanavond eindelijk goed slapen. Ga nog wel door met de massages en al die andere dingen natuurlijk.

Geplaatst:

Dank je, ja dat hoop ik ook..tis nog n iet overdreven veel maar wel wat. :) Straks maar even veel groenvoer halen om me moppie te verwennen.. wortelloof gaat er sowieso altijd wel in.

Geplaatst:

ja komt goed. Dat doe ik sowieso niet.. gewoon een paar stengels.. ze is wel altijd gewend hoor elke dag een bordje groenten te eten.. ze had net een klein stengeltje wortelloof gehad.. :)

Geplaatst:

Super dat er eindelijk iets uit Boefje komt. Denk dat je goed hebt gehandeld. Het heeft natuurlijk allemaal ook wel even tijd nodig. Maar top dat je z'n buikje gemasseers hebt. Maar bleef Boefje wel zitten? Omdat hij toch nog goed actief en alert was? :P

Verwen 'm maar lekker, maar dat komt wel goed denk ik zo. :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .