Miesaas Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Ik zag plotseling dat Chibi kale plekjes heeft....De plek zelf is zwart en het lijkt alsof er nieuw haar groeit.Verliest hij misschien zijn wintervacht? Is dit rui, of iets anders?Hij heeft het al een keer eerder gehad, en toen was het vanzelf weer over gegaan,en leek het net alsof hij uiteindelijk 'nieuw vacht' heeft gekregen.Maar nu lijken de kale plekken wel iets groter dan dat ze toen waren.Iemand enig idee?Foto:
Stamperlove Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Dat ziet er maar raar uit,ik wil dit forum blijven volgen,om de reacties van de andere BB'ers te zien.
Miesaas Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 Ja ik vind het er ook raar uitzien, alsof er een vacht ónder zijn vacht zit ofzo.
Samiera Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Het ziet er inderdaad een beetje gek uit. Ben benieuwd wat het is. Ga je ermee naar de dierenarts?
Max2 Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Het lijkt mij vachtmijt, heeft hij ook schilfers? Kun je de plukken er zo uit trekken?
Samiera Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Mijn Eefje heeft ook vachtmijt gehad, maar daar lijkt dit niet op, maar er zullen ook vast andere manieren van mijt hebben zijn. Ik zou het voor de zekerheid even na laten kijken.
Reza Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Hier ook vachtmijt gehad en zag er ook anders uit...benieuwd straks wat het is..zitten er onder die 'korsten' haar?
Miesaas Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Geplaatst: 27 januari 2013 Ik bel morgen de DA, en kan dan hopelijk diezelfde dag nog terecht. Het lijkt er inderdaad heel erg op dat er onder die 'korsten' haar zit. Het voelt ook zo. Ik kan de plukken er niet echt zo 1,2,3 uitrekken, en ik vind verder in de kamer ofzo ook nergens plukken haar.Echt heel apart dit.
Miesaas Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Geplaatst: 27 januari 2013 Dat weet ik niet echt meer...Er zat wel een wondje rond die plek, maar dit is niet de enige kale plek die hij heeft. Hij heeft er nu een stuk of 5 ofzo. En ook op sommige plekken van geen wondje zat.Maar hij maakt verder (godzijdank) geen zieke indruk. Hij's vrolijk, eet goed en de prozyme die ik had besteld voor zijn (waarschijnlijk) verstopping heeft ook geholpen want zijn keutels zijn weer wat groter. Haha.
Miesaas Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Ik moet vandaag om half 2 bij de DA zijn. We shall see...
Miesaas Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Het is inderdaad vachtmijt. Het ziet er waarschijnlijk wat raar uit omdat er alweer nieuwe vacht aan het groeien is,terwijl het oude vacht nog half aan het uitvallen is.De DA vond het er niet ernstig uitzien, hij had weleens ergere gevallen gezien zei hij.Chibi heeft nu stronghold gehad en nu moet ik even kijken hoe dat gaat uitpakken. Maar waarschijnlijk komt alles helemaal goed.Ik ga nu even mijn kamer en de kooi schoonmaken.
Eefje Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Fijn om te weten wat het is! Zou hij dat van zijn ex-vriendin kunnen hebben gekregen?Het is vast snel weer beter!
Reza Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Oh fijn dat je weet wat het is zeg! Hopen dat Chibi er snel van af zal zijn! Guus heeft hier zijn tweede dosis gehad, ze moeten volgens mijn DA bij de constatering een pipet en een maand later weer. Heb nu Bloem ook meebehandeld voor zekerheid...
Samiera Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Weer wat geleerd, nooit geweten dat vachtmijt er ook zo kan uitzien. Gelukkig is het goed te behandelen.
Max2 Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Vachtmijt zag er bij mijn konijn ook zo uit, maar iedereen zei dat dat het niet kon zijn, dus ben er net verder op in gegaan. Met stronghold is het snel verholpen hoor.
Aanbevolen berichten