Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede middag allemaal,

Onze voedster is bevallen van drie mooie jongen.

De jongen zijn nu een week oud. Alle drie hebben ze witte dingetjes in hun vacht.

Kan iemand mij vertellen of dit vlooien/eitjes zijn? Of heeft dit te maken met het groeien van de vacht?

Moeder van de kleintjes heeft dit niet.

http://www.teddydwergjes.nl/index.php/vlooien/

Wanneer ze wel vlooien hebben, met welk middel is dit dan het beste te bestrijden?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tessa D

Geplaatst:

Het ziet er zo op de foto uit als schurft/mijt. Dat wordt vaak behandeld met stronghold dacht ik, maar je konijntjes zijn nog wel erg jong, ik weet niet of je ze dan al daarmee mag behandelen. Ik zou even een telefoontje plegen naar de dierenarts voor de zekerheid!

Geplaatst:

mijn konijn had dit ook! (heb er ook een topic van aangemaakt) en bij hun was het schilfermijt. ieder konijn is drager van deze mijt, maar het komt normaal pas tot uiting als er iets anders mis is. bij mijn konijn lag het aan de tanden, bij jouw konijnen zal het misschien iets anders zijn. je kan altijd eens langsgaan, maar aan de mijt zelf moest ik niets doen

Geplaatst:

Heb zo net even met de dierenarts gebeld.

Die dacht ook aan mijt. Ze adviseerde om de voedster te behandelen.

De jongen mogen pas behandeld worden als ze 6 weken oud zijn.

Maar krijgen nu wel een beetje mee door de moeder melk.

Tot ze oud genoeg zijn kan het helpen om de schilfertjes zoveel mogelijk uit de vacht te kammen.

Ook is het goed om het hok te ontsmetten als de jongen iets groter zijn.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groeten,

TessaD

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .