Ga naar inhoud

Cuniculi of toch iets anders? Twee van mijn konijnen overleden..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Ik heb me geregistreerd omdat ik al vaak van alles hier heb gelezen en in de gaten heb dat hier veel expertise tov konijnen zit ^^

Helaas heb ik dat dan nu ook nodig... Ik ben al bij de dierenarts geweest maar wil toch ook nog graag andere meningen/mogelijkheden horen.

Ik had twee groot-lotharingers. Gisteren ineens één dood gevonden, niet te zien waarom ze dood gegaan is, hupte anderhalf uur daarvoor nog vrolijk uit het hok naar buiten en in de ren. (mijn man had ze bij het controleren van de volière naar buiten gelaten en toen waren ze prima, een uur later kwam ik voeren en lag ze dood)

Gisteravond merkte ik dat de ander sloom was. Nouja, misschien niet raar als haar vriendinnetje ineens weg was.

Vandaag nog erger en het voer van gisteravond is niet helemaal op. Ik kon d'r gewoon aaien terwijl het normaal een nogal wilde springer is. Vliesjes in de ooghoeken, niet goed!

Daarop natuurlijk de dierenarts gebeld die voorstelde dwangvoer te komen halen, maar wilde haar ook laten zien, dit leek me niet oké. De afspraak bij de da was twee uur later, maar helaas is het konijn vóór die tijd overleden.

Ik heb de vandaag overleden lotharinger meegenomen naar de dierenarts, ons rammetje (die apart zat) en de drie jongen van de lotharinger die twee dagen geleden ineens overleed.

Aan het overleden konijn kon ze zelf niks zien, uiterlijk was die goed in conditie. Ondanks dat er zo weinig verschijnselen waren denkt ze toch zelf aan E. Cuniculi (ook waar ik aan dacht) maar dit was dan wel iets wat héél snel toesloeg en het zou wel erg toevallig zijn als ze er beide in twee dagen ineens aan dood gingen... (met als symptoom het kop in de nek gooien bij het doodgaan dat wijst op 'iets neurologisch')