Janny82 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Hallo,Ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik een vraag heb. Ons konijn (voedster)Molly bijt dwangmatig in haar wam, nu al geen haar meer. Vanmiddag naar de dierenarts geweest en die konden er niet veel van maken, zalfje erop en klaar. Molly is geen aaibaar konijn en lekker wild (wel lief) Haar wam ziet er niet uit, gelukkig nog geen bloed. Het zalfje moet ik er thuis ook op doen. Wie weet wat het is? Ze is wel alleen en zit binnen, als we thuis zijn mag ze er 's morgens uit en zomers mag ze buiten lekker rond hupsen. Ze zit in een ruime kooi. En ze is denk ik nu ongeveer 4,5 jaar en een middelmatig hangoorkonijn. Groetjes Janny
Eefje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Goh vervelend zeg! Heeft je konijn overgewicht of alleen een wam? Anders zou het natuurlijk een oplossing kunnen zijn om haar op dieet te zetten. Wat betreft het dwangmatige gedrag is dat dan wel enkel symptoombestrijding. Is er een reden voor dat ze alleen is? En hoe groot is het hok? Hoe lang is ze al bij jullie en is dit gedrag nieuw voor haar?Even wat vraagjes om een beter beeld te krijgen hoor En welkom op het forum natuurlijk
Janny82 Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Geplaatst: 23 januari 2013 De dierenarts zei dat ze niet dik was, gewoon. Molly is nu 4 jaar bij ons, en haar kooi is 1 meter lang 55cm breed en 50cm hoog. We dachten dat een konijn wel alleen kon, en 4jaar gaat het goed. Normaal als ze schijnzwanger is dan plukt ze het haar er ook uit, alleen nu houd ze er niet mee op. Wel vreemd allemaal. Ohja ze heeft geen beestjes bij haar.
MM12 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Voor een middelmatig konijn denk ik dat je kooi wel te klein is ondanks dat ze er zo nu en dan uit kan. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/huisvesting-van-een-konijn.htmlKan het geen frustratie zijn? Omdat ze niet altijd beschikking heeft over de hoeveelheid ruimte? Doet ze het bijvoorbeeld ook wanneer ze buiten het hok is? En hoe lang vertoond ze dit gedrag nu?
Eefje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Ik dacht ook aan frustratie of verveling inderdaad. Je zou kunnen proberen of het gedrag stopt als ze continu meer ruimte heeft. Ze zit binnen begrijp ik? Dan kun je een eenvoudig panelenrennetje kopen, kost een euro of 20. Heeft ze veel speelgoed, knaaghout, andere dingen waar ze mee kan rotzooien en hoeveel aandacht krijgt ze op een dag?
Janny82 Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Geplaatst: 23 januari 2013 Sinds maandag doet ze het, ik dacht dat ze schijnzwanger werd/is alleen er ligt nergens haar. Gister werd het iets erger en ook als ze buiten de kooi is, normaal sjeest ze hier door de kamer maar nu niet. Vandaag zag ik dat het kaal werd. Ze eet en drinkt goed en keutelt en plast ook goed.
Janny82 Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Geplaatst: 23 januari 2013 Ze krijgt genoeg aandacht, ze is ons allesje
Aanbevolen berichten