Megan Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 HoiVanavond wilde mijn mannetje niet meer eten (half 5 voor het laatst biks gegeten), hij lag stil in een hoekje en reageerde niet op me. Gelijk dierenarts gebeld, halfuur later konden we terecht bij de spoeddierenarts. DA denkt gas, en heeft pijnstiller, dwangvoeding, carprofen en cisaral gegeven. Als die om vanavond 12 uur nog niet zelf biks eet, dan moet ik dwangvoeding van critical care geven.Er staat genoeg water en hooi en een bak met een handdoek erin. Hij huppelt beetje rond of zit of ligt in de kooi.Kachel staat lekker warm aan. Wat kan ik nog meer doen?
Samiera Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Misschien nog zachtjes een buikmassage doen? Even googele, daar staat precies op hoe je dat het beste kunt doen. Succes! En top dat je zo snel bij de dierenarts was.
Megan Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Geplaatst: 23 januari 2013 Ja ik heb gelijk gebeld omdat ik al vermoedde dat het gas was. Gelukkig konden we snel terecht. Gaat goed met hem gelukkig!! Gisteravond wilde die nog niet eten dus dwangvoer gegeven, wekker gezet en 2 uur later gaan kijken. Toen oogte die al wat levendiger. Toen vier uur later weer wekker gezet en toen wilde die al beetje biks eten. Medicijnen gegeven en gelukkig kon ik later naar werk toe zodat ik nog even bij hem kon blijven. Hij huppelde weer rond en had zelfs wat gedronken. Net weer medicijnen gegeven en hij heeft biks en hooi gegeten, takje gegeten, wat gekeuteld en hij huppelt een beetje rond. Nog niet helemaal zoals die was maar ik mag van geluk spreken dat het zo goed met hem gaat. Hopelijk blijft het goed gaan. Ben zo blij dat ik er zo snel bij was! Oké, dan ben je wel 120 euro armer (avondconsult alleen al was 60 euro) maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het nu weer goed gaat met hem.
Eefje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 pf ja duur he, die dierenarts 's avonds, maar het is niet anders. Gelukkig komt je konijntje er weer helemaal bovenop nu!
Megan Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Toch even een vraagje: het is dinsdagavond dat Soesje gas kreeg en medicijnen kreeg. Ik kreeg carprofen mee als pijnstiller die hij moest krijgen tot die weer normaal zou eten en cisaral moest die krijgen tot 2 dagen nadat die weer normaal at. Het gaat goed met hem, hij eet, drinkt, keutelt en is levendig. Eigenlijk gedraagt die zich weer redelijk normaal, hij is ietsje rustiger maar dit is ook niet zo raar. Hij heeft bijvoorbeeld net gedronken en zit nu lekker hooi te eten. Minder hooi dan normaal en ik hoor wel zijn buikje rommelen. Nu vraag ik me af: hij heeft vanmorgen de pijnstiller en cisaral gehad. Cisaral moest die 3 keer eigenlijk maar vanmiddag heb ik het niet gegeven. Ik geef sowieso de cisaral zo nog, omdat hij die 2 dagen nadat die normaal eet moet krijgen dus sowieso vandaag nog. Maar moet die nu een pijnstiller hebben? Hij lijkt geen pijn meer te hebben.
Eefje Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 Ik zou hem dan geen pijnstiller meer geven. Cisaral inderdaad nog wel, tot alles weer helemaal normaal is. Fijn dat het zo de goede kant op gaat!
Megan Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Oké dan geef ik hem inderdaad geen pijnstiller meer. Niets duidt er namelijk op dat die nog pijn heeft. Ja de cisaral geef ik sowieso nog en morgenochtend voordat ik ga werken ook nog, morgenmiddag bel ik dan met de DA om te vragen of ik kan stoppen met de cisaral. Dankjewel. Ja ben er opgelucht over, wat een stress geeft dat zeg!
JoBoris76 Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Cisaral moet je eigenlijk rustig aan afbouwen dus eerst van bijv. 4x per dag naar 3x per dag en dan zo naar niet meer. Je kan het beste helemaal stoppen als de keutels weer net zo groot zijn als voorheen en dezelfde hoeveelheid is.
Aanbevolen berichten