Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af of jullie nijntjes nog steeds buiten zitten zoja hoe doen jullie het met het water? Nu werk ik fulltime dus ben zelf niet in staat om steeds de fles te ontdooien, nu doe ik dat in de ochtend voordat ik weg ga en aan het einde van de middag als ik thuis kom en voor dat ik naar bed ga. En geef ze extra wortel omdat daar ook vocht in zit. Hebben jullie miss een oplossing zodat mijn nijntjes de hele dag gewoon water kunnen drinken?

O en ik las dat het vannacht -10 kan worden ze kunnen toch wel buiten blijven ze hebben een dikke vacht.

Hoor graag hoe en wat jullie doen?

Geplaatst:

Ik ververs het water zelf ook s'ochtends voor ik weg ga, als ik thuis kom, en voor het slapen. Verder krijgen ze veel groentes en daar zit ook vocht in. Ze krijgen zo wel genoeg vocht binnen. Je kunt wel proberen altijd op vaste tijden het water te verversen zodat ze weten dat ze dan snel moeten gaan drinken.

En als je konijntjes al die tijd buiten hebben gezeten hebben ze een dik genoege vacht om die -10 aan te kunnen, geen zorgen! Heb je wel een plekje waar ze zich kunnen terugtrekken met veel stro?

Geplaatst:

Nou dat stro is wel een beetje het probleem, als ik stro in hun nachthok doe dan halen ze dat eruit en word dat overal en nergens in de ren gegooid.

Ze maken er dan een grote rotzooi van maar heb niet het idee dat ze het koud hebben gehad de afgelopen week ze kruipen lekker dicht tegen elkaar aan.

Geplaatst:

Als ze het stro eruit gooien betekent dat dat ze het niet koud genoeg hebben.

Als ze het koud hebben laten ze het er wel in, sterker nog, dan zullen ze het zelf weer terug slepen :)

Geplaatst:

Graag gedaan :D

Ik heb me ook heel lang zorgen gemaakt of mijn nijntjes het niet koud zouden hebben maar ondertussen hebben zij nergens last van haha. Ik blijf me er over verbazen. Gisteren ook... zitten ze samen heerlijk middenin een (koude) sneeuwbult terwijl wij het hok zo mooi geïsoleerd hebben gemaakt zodat ze daar warmer zitten ipv op de koude tegels enzo. Denk je dat ze daar gebruik van maken... nee hoor ;)

Geplaatst:

Konijnen kunnen over het algemeen prima tegen de kou. Ze hebben inderdaad een lekkere dikke vacht en het is niet voor niets dat in erg koude landen die vacht gebruikt wordt om jassen van te maken. Als ze hun stro het hok nog uitwerken zullen ze het niet koud hebben.

Water ververs ik hier ongeveer 2 a 3 keer per dag, ze hebben snel genoeg door dat ze dan moeten drinken.

Geplaatst: (aangepast)
Als ze het stro eruit gooien betekent dat dat ze het niet koud genoeg hebben.

Als ze het koud hebben laten ze het er wel in, sterker nog, dan zullen ze het zelf weer terug slepen :)

Doen ze dat echt?Ik heb beneden en boven stro nu, beneden meer om mijn gevoel te sussen...maar als ze het koud hebben gaan ze dus zelf verbouwen? Hier komt Guus ook met het stoom uit zijn oren aan rennen wanneer ik er extra stro in gooi Bloem gaat lekker sullig vers stro knagen en knippert een keer koddig met haar grijze oogjes naar me, maar Guus gaat bijna hoorbaar mopperend de nachtruimte uitgraven.....:clown:

aangepast door Reza
Heel veel fouten
Geplaatst:

Geruststellend idee dus dat ze dat zelf weer terug leggen als ze het koud hebben..... Ga vroeg mijn eigen nest opzoeken, zware dag zit allemaal fout nederlands te typen

Geplaatst:
Doen ze dat echt?Ik heb beneden en boven stro nu, beneden meer om mijn gevoel te sussen...maar als ze het koud hebben gaan ze dus zelf verbouwen? Hier komt Guus ook met het stoom uit zijn oren aan rennen wanneer ik er extra stro in gooi Bloem gaat lekker sullig vers stro knagen en knippert een keer koddig met haar grijze oogjes naar me, maar Guus gaat bijna hoorbaar mopperend de nachtruimte uitgraven.....:clown:

Bij mij doen ze dat echt ja haha! Altijd als ik overbezorgd veel te veel stro in het hok doe terwijl het nog niet zo koud is, dan gooien ze de helft er uit :P als het wel koud is dan zie ik ze ook wel eens in de weer met het stro en houden ze het er in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .