Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik vanmorgen naar mijn konijnenhok liep ( wat nu met deze kou sinds vorige week in de schuur staat ) zag ik dat het oogje van mijn konijn aan een kant een beetje traande. Wat kan zoiets zijn. Hij eet gewoon en heeft gisteravond weer vers hooi gehad. Van de schuur is de deur ook altijd dicht dus tocht lijkt mij niet waarschijnlijk.

Geplaatst:

Mijn ram heeft dat ook een tijdje gehad. Het kan een ontstoken oogje zijn, gewoon een irritatie, tandproblemen, een verstopt traanbuisje.. Kortgezegd: het kan vanalles zijn, maar ook niks. Hier was geen duidelijke oorzaak aan te wijzen, dus was het waarschijnlijk een irritatie die wat langer duurde. Ik heb uiteindelijk verschillende druppels en cremes geprobeerd en ineens was het over na een week of 6. Ik ben wel naar de dierenarts geweest om eventuele tandproblemen of andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Je kunt het even aankijken en druppelen met oogdruppeltjes van de dierenarts of gekookt (en afgekoeld natuurlijk) water. Als het donderdag of vrijdag nog niet over is raad ik je aan om ook even naar de dierenarts te gaan om eventuele ernstige zaken uit te sluiten.

Succes!

Geplaatst:
Mijn ram heeft dat ook een tijdje gehad. Het kan een ontstoken oogje zijn, gewoon een irritatie, tandproblemen, een verstopt traanbuisje.. Kortgezegd: het kan vanalles zijn, maar ook niks. Hier was geen duidelijke oorzaak aan te wijzen, dus was het waarschijnlijk een irritatie die wat langer duurde. Ik heb uiteindelijk verschillende druppels en cremes geprobeerd en ineens was het over na een week of 6. Ik ben wel naar de dierenarts geweest om eventuele tandproblemen of andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Je kunt het even aankijken en druppelen met oogdruppeltjes van de dierenarts of gekookt (en afgekoeld natuurlijk) water. Als het donderdag of vrijdag nog niet over is raad ik je aan om ook even naar de dierenarts te gaan om eventuele ernstige zaken uit te sluiten.

Succes!

Zojuist terug van stage en het traant nu niet meer. Oogje is een beetje rood verwacht dat het hooi in zijn oog heeft gehad want ons konijn graaft daar altijd heel diep met z'n kopje in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .