tommie6 Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Hallo,ik wilde even een berichtje op het forum zetten omdat iemand hier misschien wel ervaring mee heeft of van heeft gehoord.ik heb een duitse hangoor,een buiten konijn,en om de zoveel tijd (vooral als het koud is) krijgt hij last van zijn neus en maakt hij een soort schor geluid met ademen. ik ben al meerdere keren met hem naar de dierenarts geweest en meestal kreeg hij dan een spuit met duplocilline en dan was het de volgende dag al minder en na 2 dagen eigenlijk al verdwenen. Afgelopen november had hij het weer en heeft hij 2 spuiten gehad met een week er tussen voor de zekerheid zodat het zeker weg zou zijn.Nu heeft hij het dus weer (in lichte vorm)dus ik bel de dierenarts weer op en nu krijg ik neusdruppels mee van Rhinigenta en dan voor 3 tot 5 keer daags 3 druppels in elk neusgat. Nu is het konijn heel lief en vind hij alles best,maar dit vind hij toch echt niet grappig. Maar nu heb ik het idee nu ik 2 dagen druppel het alleen maar erger word.Ik hoor hem binnen zelfs ademen en geluid maken. Op zich maakt hij geen zieke indruk,maar ik vroeg me nu af of het wel goed is om te druppelen met iets vloeibaars terwijl het zo koud is nu buiten.Ik kan mij voorstellen dat als je bij jezelf druppelt of sprayd en je gaat dan naar buiten is het ook ontzettend koud in je neus en lijkt me dat niet fijn...Hebben jullie tips wat ik zou moeten doen? Gewoon doorgaan met druppelen of stoppen en morgen gewoon de dierenarts weer bellen?Deze druppels kostte nu 23 euro maar ze wilde voordat ze het konijn gezien had (toen ze het verhaal hoorde aan de telefoon)eerst voorstellen om mij spuiten mee te geven en dat ik een maand lang om de dag die duplocilline zou kunnen spuiten...niet voor het geld hoor,maar nu heb ik zometeen de druppels betaald en moet ik alsnog heel veel geld betalen voor de spuiten...beetje dubbel vind ik en dan had ze dat misschien beter gelijk kunnen doen??Misschien dat iemand hier ook ervaring mee heeft gehad en wat zou ik nu doen??groetjes...
Aanbevolen berichten