konijnekindje Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 snuffie eet niet meer. hij eet geen hooi en is heel mager. ook als ik hem wil aaien gaat hij snel weg in plaats van zoals altijd uitgebreid op mijn schoot te springen. ik heb een aantal forums van andere gelezen over andere konijnen en ben nogal geschokt. heeft iemand een idee om te proberen?:bunny3::bunny3:
pluis04 Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 als hij helemaal niet eet zou ik snel naar een dierenarts gaan.een konijn mag niet lang zonder eten want dan gaan de darmen stil liggen.je zou nu alvast dwangvoer kunnen gaan proberen.
Eefje Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Een konijn dat niet eet is echt in direct levensgevaar en moet meteen geholpen worden. Dat gebeurt natuurlijk altijd 's avonds of in het weekend, maar je moet echt zo snel mogelijk naar de dierenarts! Het kan gas zijn, of verstopping, dat is niet te zeggen vanaf hier. Wat het ook is, je konijn moet zo snel mogelijk geholpen worden, een dag wachten is al te lang, dus NU bellen naar de dierenarts en gaan..Nog niet zelf met dwangvoer beginnen voordat je bij de dierenarts geweest bent, want dat kan ook gevaarlijk zijn als hij veel gas in zijn buik heeft. Laat je even weten wat de dierenarts gezegd heeft?
konijnekindje Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 ik zeg steeds dat hij zo snel mogelijk moet maar het is nou eenmaal het konijn van mijn moeder. dankjewel voor de tips want dit is de eerste keer dat ik een konijn heb. nouja, het is een dwergje en hij is al best oud voor zijn ras.
konijnekindje Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 superbedankt , we gaan meteen bellen.
Eefje Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Goed zo! Houd je ons op de hoogte hoe het gaat met Snuf? Veel sterkte he, je bent er vast nog op tijd bij.
konijnekindje Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 hij ziet er gezonder uit en beweegt meer. ook heeft hij een stukje appel en voer gehad. nog steeds nauwelijks hooi..
konijnekindje Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 hij ziet er gezonder uit en beweegt meer. ook heeft hij een stukje appel en voer gehad. nog steeds nauwelijks hooi.. d
Aanbevolen berichten