Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

daar ben ik weer again.

Ik denk dat ik een beetje te overbezorgt ben door dat bentley vorige week is overleden..

Hoe voelen de buikjes van jullie konijnen aan? Die van puk voelt nou best dik en hard, en er liggen ook wat natte en blinde darm keutels in haar hok. Het stinkt ook een beetje, en laatste dagen zie ik ook keuteltjes zo klein als een spelden knopje. Dit heeft ze voorheen nog niet gehad.

Ze eet gewoon best goed hoor, sochtends en savonds 15 gram biks, en de hele dag door hooi, worteltje etc.

Zou dit komen door dat ze haar maatje is verloren, vorige week vrijdag?

Geplaatst:

Dan zou je verwachten dat ze ook slechter eet. Maar die kleine keutels, natte keutels en blindedarmkeutels zijn zeker niet goed, en ook niet dat ze stinken. Ook een dik en hard buikje is geen goed teken!

Ik zou hier niet mee af gaan zitten wachten en de dierenarts bellen. Zeker gezien het verlies van je vorige konijn, misschien hebben ze toch iets binnen gekregen wat ze niet horen te eten of is er iets besmettelijks.

Geplaatst:

Dankje voor je reactie Lonja :) Er zitten ook gewoon grote normale keutels tussen en ze huppelt nu ook gewoon vrolijk rond door huis, mama zei dat ze haar gisteren geloof ik wat teveel biks had gegeven dacht ze . Dus misschien kan dat het zijn.. Verder is er namelijk echt niks aan te merken ben misschien ook wel te overbezorgt haha. Hoe voelt een normaal konijnen buikje aan ?

Geplaatst:

Wel gevuld, maar niet keihard. Een beetje zoals je eigen buik eigenlijk (als je niet een hele dikke buik hebt ten minste want dan zal je eigen buik zachter zijn, niet lullig bedoeld.)

De plakpoep en het blinde-darmkeutels niet goed opeten kan inderdaad ook komen van te veel eten!

Maar keutels zo klein als speldenknopjes wijst toch ook vaak wel op een aankomende verstopping, dan zijn de darmen van slag of heeft het konijn heel weinig gegeten.

Gelukkig dat ze zich verder normaal gedraagt! Hou haar maar een beetje in de gaten, hopelijk is het gauw over :)

Geplaatst:

Hahahahahah nee heb geen dikke buik :he:

Jaaa, komt omdat ik nu aldoor voel aan haar buik of die ook zo is als bentley is. Ben gewoon te overbezorgd hahaa..

Gelukkig krijgt ze hopelijk snel een vriendje erbij. En bedankt voor je reacties!

Geplaatst:

Hier voelen de buikjes heel bol en volgevreten maar wel soepel aan. Goed toch, dat je overbezorgd bent, beter een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig. Maar het kan zeker komen van teveel biks, Frits hier heeft ook snel last van kleine plakkerige keuteltjes, vooral bij wortel heeft hij er last van, die krijgt hij ook niet meer. Houd het maar in de gaten, zet haar even op hooi en een kleine hoeveelheid brokjes, dan is het vast snel weer over!

Geplaatst:
Hier voelen de buikjes heel bol en volgevreten maar wel soepel aan. Goed toch, dat je overbezorgd bent, beter een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig. Maar het kan zeker komen van teveel biks, Frits hier heeft ook snel last van kleine plakkerige keuteltjes, vooral bij wortel heeft hij er last van, die krijgt hij ook niet meer. Houd het maar in de gaten, zet haar even op hooi en een kleine hoeveelheid brokjes, dan is het vast snel weer over!

Okee, zal ik dan vanavond geen biks geven? Stress hem echt hoor, ging net aan haar buikje horen, ze liep los in de kamer, en heb visite van mn ooms en oma. Dus kon t niet echt horen maar het hoorde alsof het heel erg borrelde.

Ook maakte ze een raar knor geluid toen ik met me hand naar haar toe ging terwijl ze dit normaal echt nooooooooit doet.

Ze keutelt wel weer normaal, en goed. Eet ook constants hooi etc. Loopt nu ook lekker rond in de ren enz.

Pffff ik weet t niet meer hoor haha..

Geplaatst:

Je kunt natuurlijk altijd even de DA bellen en horen wat hij/zij denkt of ervan vind als je het echt niet weet..

Hupje heeft ook eens een hele dikke bolle buik gehad en begon ook te knorren als ik te dicht in de buurt kwam, ik, als overbezorgd baasje zat natuurlijk weer bij de DA maar het bleek dat ze ONTZETTEND schijnzwanger was.. Gelukkig achteraf, maar bij twijfel zou ik absoluut even een telefoontje plegen. :)

Geplaatst:

Okee! Als ik het echt niet vertrouw ga ik ook bellen! Gister avond heb ik geen biks gegeven. Net zo straks rende ze wel op haar eten af zoals normaal. Alleen ik raakte haar buik aan en toen rende ze weer in haar hok. Me moeder heeft na een half uur het eten maar in dr hok gezet en ze heeft wel wat gegeten. Ze ligt nu lang uit naast dr etensbakje. Ga straks even de kooi leeggooien en opnieuw bodembedekking erin zodat ik even haar keutels kan zien. Morgen maar even infacol ofzo kopen voor de zekerheid....

Geplaatst:

Fuerza ik denk dat jij nog wel eens goed gelijk kan hebben! Ik denk dat puk ook schijnzwanger is, ze zit in de woonkamer vaak in een huisje en als je te dicht in de buurt komt gaatbze knorren en bijten. Ze is nu zeven maand, dus oook aan t puberen. Maar dit gedrag is totaal niet puk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .