zaffefiekie Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 hallo , k zit met een probleem dat mij eigenlijk ook bang maakt . Ik ging bij mijn konijntje Channel gaan kijken en haar ene oog was gezond , maar rond het andere oog was de vacht een beetje weg en traant het precies . Betekend dit dat ze myxomatose heeft ?
Lonja Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Wij zijn geen dierenarts, en er zijn ook nog allerlei andere mogelijkheden waarom het oogje niet in orde is. Als je je heel ongerust maakt of ze eet ook niet meer goed of komt op een andere manier ziek over dan zou ik even de dierenarts bellen, zo niet dan zou ik maandag even de dierenarts er naar laten kijken Mocht er nu iets anders aan de hand zijn sta je daar toch en kun je haar mooi in laten enten zodat je hier niet meer bang voor hoeft te zijn
angela12 Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 mijn konijn heeft het op dit moment ook en die heeft een ontstoken oog.ik heb antibioticazalf gehad van de dierenarts en het ziet er nu al beter uit!het was bij mij dus geen myx , dus maak je niet teveel zorgen!
Bammyflurry Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Is je konijn ingeent? Het is voor mij zo'n 30 jaar geleden dat ik 2 konijnen had met myxomatose (moeder en dochter).Wat ik mij van de eerste symptomen herinner was het opzwellen van de oogranden en ze waren opgezet onder de staart (anus en geslachtsorganen).
Eefje Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Inderdaad even in laten enten! Het oogje kan ook ontstoken zijn, maar het kan ook iets met de tanden zijn. Sowieso maandag even naar de dierenarts om alles na te laten kijken en gelijk even enten, hoef je je daar geen zorgen meer om te maken
zaffefiekie Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 ok bedankt ik heb haar nog niet laten inenten maar ik ga dat nu zeker wel deze week ofzo laten inenten x
Bammyflurry Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Als je je konijn wilt laten enten is het wel belangrijk dat ze op dat moment helemaal gezond is.Misschien eerst even wachten tot het oogje genezen is. En ook wel zeker weten (kan de dierenarts je vertellen) dat ze geen myxo heeft natuurlijk, maar dat denk ik eigenlijk niet.
Aanbevolen berichten