Ruthie Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 (aangepast) Vorige week zag ik dat Roxy waarschijnlijk aan 1 pootje een sore hock had. Het was roze maar bloedde niet, wel een paar rode stipjes van onderliggend bloed of een bloedvaatje vermoed ik. Ik ben dan (vorige week maandag) naar de DA gegaan en zij hebben een zalf meegegeven met antibiotica die ik 2 à 3 keer per dag moest inwrijven op haar pootje. Maar nu weet ik niet wanneer ik mag stoppen. Het ziet mooi lichtroze en is ook nog wat hard en ik vermoed ook dat er al haar op begint te groeien. Maar ik weet niet of ik nu al mag stoppen of nog verder moet doen. Het is echt geen lachertje om het in te wrijven en ze staat dan enorm onder stress dus heb ik liever voor haar dat het zo snel mogelijk ophoudt (en ook voor mij want ik kan het niet langer aanzien hoe ze 'gemarteld' wordt). Maar mag dit al? Ik ga straks proberen een foto te plaatsen als ze eens uitgestrekt ligt (hopelijk doet ze dat nog eens vandaag ). De DA zei dat het zacht moest zijn, maar kan het gewoon dan geen eelt zijn dat ik voel? 17 januari 2013 aangepast door Ruthie
Ruthie Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Geplaatst: 17 januari 2013 Helaas heeft ze geen zin meer om te liggen (veel te actief). Maar deze had ik vandemorgen genomen. Het is niet echt duidelijk maar het is dus het linkerpootje. Morgen zullen we nog eens proberen desnoods.
Ruthie Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Geplaatst: 17 januari 2013 Echt niemand?Sorry dat ik push, maar ik wil ze niet onnodig weer stress bezorgen en we gaan zo meteen gaan slapen dus moet ik het weer inwrijven .
Deeskuh88 Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Gewoon je dierenarts opbellen en vragen. Ik vrees dat ik, en ik gok vele anderen met mij, hier geen antwoord op kunnen geven. Het gaat hier immers over een geneesmiddel en hoewel enkelen veel ervaring hebben met ziektes ed, heeft hier niemand voor geleerd, vrees ik. De enige die je vraag kan beantwoorden is jouw da..
Nouck Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Het staat niet op de verpakking hoe lang t moet? Antibiotica moet je af maken, en zeker wel met sore hocks. Ik lees vaak dat het een langslepend verhaal is. Dus ik zou nog even doorzetten. En vandaag even de da bellen
Ruthie Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Het is een kleine tube zalf (3gram) die eigenlijk een oogzalf is. Ze kon wel een grote meegeven maar die zou veel te groot zijn zei ze (gezien het maar een klein plekje is). Vandaar dit kleintje. Ik vroeg haar toen ook hoelang het moest, en ze zei dat het er 'mooi' moest uitzien. Maarja, achteraf bekeken, wat is dat dan hé. Ik vroeg of er al haar moest op groeien maar ze zei dat dat nog een tijdje kon duren, dus dat is ook al niet echt een referentiepunt. Ze zei ook als het niet beterde met de zalf, dat ik een afspraak moest maken bij hun dermatoloog (voor schimmelonderzoek ed). Maar ze zei ook dat ze bijna 100% zeker was dat het met de zalf zou lukken indien het een wrijvingswonde is. Ik zal nu de tube opgebruiken (het is niet veel meer) en dan zien we wel. Misschien dat ik straks nog eens een foto 'mag' maken.
Ruthie Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Daarnet nog een foto genomen. Wou nog ene nemen maar net op dat moment kon Stitch weer niet van haar blijven zodat ze recht sprong. Hij is dus niet zo scherp. Zoals je een beetje kan zien is er weer wat rood te zien, dus zullen we maar doorgaan met de zalf.
Ruthie Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Raar, ik wel . Kan dit omdat hij in een privémap zit?
Nouck Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Ik zie nog steeds niks, maar kan aan mijn telefoon liggen
nalapuk Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Ik zie hem nu ook!Wat je al van plan was volgens mij (de tube opmaken) zou ik ook doen. En dan goed in de gaten houden of het zo goed als over is, anders toch weer opnieuw naar de da!
Ruthie Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Vandaag was er geen rood meer te zien. Dus dat is al goed. Maar wanneer is het zo goed als over?
Nouck Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Ik zie nog wel iets van een bloeduitstorting zitten, of lijkt dat zo?
Ruthie Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Dat was gisteren, vandemorgen was het weg . We zullen vanavond nog eens inwrijven dus dan kan ik weer eens kijken.
nalapuk Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Vandaag was er geen rood meer te zien. Dus dat is al goed. Maar wanneer is het zo goed als over?Zo goed als over is dat het niet meer rood is en er alleen nog nieuwe haartjes op moeten gaan groeien. Maar dat is mijn mening zo van buitenaf, is wel lastig te zeggen, ben natuurlijk geen dierenarts en al was ik er 1 ik moet van een foto uit gaan!Hoe ver ben je met de tube?
Nouck Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Volgens mij duurt het best lang met dat haar. Daizy op haar buik na de echo in ieder geval welZoals ik nu kan zien lijkt t mooi rustig. Als het zo blijft zou ik nog een dagje smeren en dan kijken hoe t gaat als ik stop.. Maar ik ben ook altijd maar gewoon een beetje creatief met dit soort dingen!
Ruthie Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 De tube is nu bijna uit. Had vandemorgen al wat moeite om er zalf uit te krijgen dus ik denk nog 2x ofzo. Ik zag precies ook wat haar erop staan, maar ze staan niet zo dicht op elkaar, eerder wat verspreid, kan dit?
Ruthie Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 Sinds woensdag is de tube op. Daarnet een foto genomen. In mijn ogen ziet het er goed uit, er groeit al terug haar op.Wat denken jullie? Gerust laten en de tijd z'n gang laten gaan?
Aanbevolen berichten