Noppes Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Kort voordat we onze konijnen hebben gescheiden (toen ze 12 weken waren), zat het vrouwtje steeds aan de ooghoek van het mannetje te 'knabbelen'. Hierdoor kwam er een kale plek te zitten in zijn ooghoek. Toen we ze hebben gescheiden, groeide het weer aan. Nu zitten ze na een lange periode weer bij elkaar, na castratie van het mannetje, en begint het vrouwtje weer constant aan zijn ooghoek te knabbelen. Hij vindt het allemaal prima en laat het gewoon gebeuren, maar ondertussen komt er al weer een flinke kale plek. Ik heb al gelezen dat konijnen elkaars ogen likken als ze elkaar aardig vinden. Maar dit lijkt toch wat verder te gaan dan alleen likken. Zijn oog is verder gewoon schoon, geen viezigheid, en ziet er goed uit. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze dit niet meer doet?
Nouck Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Mijn ram deed dat ook bij de voedster, kwam zelfs een piepklein wondje van.. Vervelend! Hier ging dat vanzelf over, maar zou ook niet weten wat je er tegen kunt doen
Noppes Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Het wordt helaas alleen maar erger. Is nu inderdaad ook een (redelijk groot) wondje gekomen. Iemand misschien toch nog tips?Hoe snel ging het bij jou over Nouck?
Nouck Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Op het wondje heb ik een klein beetje sudoCrem gesmeerd, das voor babybilletjes eigenlijk :he: maar haar wondje was slechts een stipje. Als ie bij jou redelijk groot is zou ik wel even bellen met de dierenarts maandag, voor t gaat ontsteken enzo. Wat je aan het knabbelen kan doen weet ik helaas niet. Mijn dame liet wel merken dat ze het niet wou gelukkig
Noppes Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Het wondje ziet er wel netjes uit, heelt alweer goed. Alleen kunnen ze ondertussen niet bij elkaar, tot we een oplossing hebben gevonden. Het mannetje laat het jammer genoeg allemaal toe, dus dat helpt ook niet mee.
Aanbevolen berichten