Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wie heeft er een foto van een hulpmiddel ? De foto heeft ooit op BB gestaan...

Het gaat om een 1ml spuitje, zo'n dunne dus.. zonder voorkant...MET elastiekje er omheen om niet door te glijden..

Om goed uit te kunnen leggen (in een andere taal) hoe dwangvoeren met een spuitje werkt...

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

Oooh, zoiets simpels... Hahaha dacht al wat moet je in hemelsnaam met een elastiekje doen dan.

Ik knip de tuitjes er nooit af maar anders is het wel handig ja.

Geplaatst:

Maar wat bedoelen jullie met doorschiet? Ik heb zelf niks met spuitjes en dwangvoer, want op de een of andere manier zuigen die spuiten vacuum en als je doordrukt, komt er een hele klodder uit (bedoelen jullie dat met doorschieten?). Ik geef zelf de voorkeur aan geven op een theelepel en als ze dat niet willen hebben, zelf met de theelepel aan de zijkant van het bekje ingieten.

Geplaatst:

Zelf met een theelepel in het bekje gieten? Ga dat maar eens doen bij een konijn die tegenstribbelt! ;)

Op de foto is het laatste stukje van het spuitje afgesneden. Als je nu duwt, duw je de zuiger buiten de spuit en die gaat dan (blijkbaar) moeilijk terug. Daarom het elastiekje, denk ik.

Geplaatst:

Wel heb je het ooit...waarom dacht ik daar niet eerder aan?? Ik had die probleem namelijk toen mijn voedster werd gecastreerd en ik haar medicatie moest geven dat kant en klaar in zo'n spuitje zat wat de kkda mij gaf. Ik schoot per ongeluk door waardoor zij al haar medicatie (wat verdeeld moest worden in 3 dagen) in een keer kreeg! Dit ga ik onthouden :goed:

Geplaatst:
Zelf met een theelepel in het bekje gieten? Ga dat maar eens doen bij een konijn die tegenstribbelt! ;)

Op de foto is het laatste stukje van het spuitje afgesneden. Als je nu duwt, duw je de zuiger buiten de spuit en die gaat dan (blijkbaar) moeilijk terug. Daarom het elastiekje, denk ik.

Tja, de enigen die ik gedwangvoederd heb waren Luna en Stampertje. Luna was 5 weekjes oud, dus dat was makkelijk in de houdgreep houden. ;) Stampertje likte wel van een lepeltje gelukkig, want echt dwangvoeren mocht bij hem niet door de verlamming. Hoop dat het bij een volwassen konijn niet nodig is. :)

Geplaatst: (aangepast)

Ik snap ook niet helemaal wat jullie bedoelen met een elastiekje.

Ben nu ook wel nieuwsgierig omdat ik zelf ook nog wel eens moet dwangvoeren.

Graag een plaatje.

Knuffels Belleke

aangepast door Evee
link
Geplaatst:

Maar waarom zou je dan het tuutje afknippen? Dat is toch juist zodat je het goed achterin de bek kan krijgen. Zo'n breed ding krijg je toch nooit goed diep in het bekje? Zo'n tuutje kan je mooi juist tussen de lippen steken en dan verder door.

Geplaatst:

Maar je krijgt de voeding bijna niet door de kleine opening. Dat probleem heb ik altijd. Je krijgt het bijna niet opgezogen en vervolgens blijft het ook hangen met voeden, waarna het af en toe doorschiet en er in 1 keer heel veel uit komt. Vandaar het afsnijden, zodat je een grotere opening hebt.

Geplaatst:

Ah, zo. Ja klopt, je hebt met voeding opzuigen soms ineens een hap lucht, die moet je er dan weer uit duwen en dan weer opnieuw en het gaat er ook niet erg gelijkmatig uit soms. Maar ik had wel gemerkt dat hoe warmer het is hoe vloeibaarder eigenlijk, en je kan er ook iets meer water bij doen. Maar dat is idd met dwangvoeding, met vloeibare medicatie werkt het wel prima. Toch zou ik met dwangvoeding het denk ik nog moeilijker vinden zonder tuutje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .