Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw, en moet het nog allemaal ondervinden hoe deze site werkt:)

Ik kijk altijd op deze site, en nu de stap eens gezet om ook een profiel aan te maken!

Vorig jaar oktober heb ik mijn lieve konijn Kimi achter moeten laten bij de DA. Hij was pas 2.5jaar oud. Al vrij snel na de jaarlijkse controle bij de DA bleek dat hij een scheve kaak had, en zijn kiezen niet goed slijten. Na 4 operaties (3 voor zijn kiezen en 1 voor castratie, want meneer had ENORME grote ballen) heeft hij de strijd opgegeven. De narcose was toch te zwaar voor hem.

Eerder heb ik nog 2 andere konijnen gehad. 1 ook met tandproblemen en 1 kreeg al snel een hersenbloeding

Nu wil ik dolgraag weer een konijn, maar hoe weet ik nu of dit niet weer voorkomt?

Ik heb steeds het allerbeste voor, maar ik moet steeds te vroeg afscheid nemen van mijn konijnen!

Geplaatst:

Hoi,

ik heb ook al 5 konijnen versleten, en allemaal zijn ze niet uit ouderdom gestorven helaas.. Via darmproblemen, abcessen, tandproblemen, kanker, het komt allemaal voor. Dat is helaas het risico met konijnen dat ze heel gevoelig zijn en zo klein om te opereren. Ik heb me laten vertellen dat kleine konijnen wel 15 jaar kunnen worden maar de oudste is 5,5 geworden en die is gestorven aan kanker, anders was ze wel ouder geworden. Helaas is het niet anders en je kan alleen maar hopen dat ze niks krijgen.. Tandproblemen komen ook vaak voor bij inteeltkonijnen en doorgefokte konijnen.

Geplaatst:

Volgens mij ligt het eraan waar je konijntje vandaan komt of er veel risico is op tandproblemen. De dierenarts zei dat tandproblemen vaak voorkomen bij dierenwinkel konijnen. Denk dat bij een goede fokker wel gekeken wordt naar erfelijke ziektes, maar zekerheid heb je natuurlijk nooit helaas

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .