champie Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Mijn konijn eet normaal altijd sochtends nu niet.ZE pakt heel af en toe 1 brokje maar niet veel.Hooi eet ze ook niet.Wat moet ik doen??En wat kan het zijn
camila27 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Het is belangrijk zo snel mogelijk een dierenarts te raadplegen! Wanneer een konijntje niet wil eten is er echt iets aan de hand.Tevens is het heel slecht voor een konijn wanneer het niet eet, het kan zelfs dodelijk zijn.
champie Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Dus het is niet verstandig het even aan te kijken?
sanne_c Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Een konijn dat niet eet, is waarschijnlijk ziek. Bv gas of een verstopping. Hierdoor komen de darmen en maag van het konijn stil te liggen wat heel gevaarlijk is!Naar de dierenarts dus!
sanne_c Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en naar de dierenarts gaan. Ik heb spijtig genoeg bij mijn eigen konijn gezien hoe snel zoiets fout kan lopen...
Flopmouse Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Hoe lang heeft ze nu al niet gegeten? Als een konijn tussen 12 en 24 uur nog niet eet, ook geen hooi, kunnen er problemen ontstaan. De darmen van een konijn moeten namelijk constant in beweging zijn. Na 24 kunnen ze stil gaan liggen en dat is dodelijk.Ik zou zeker even bellen met de arts! Kijk anders ook even hier.
Pantoef Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Sowieso dierenarts bellen, waarschijnlijk zeggen ze dat je meteen langs moet komen.
champie Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Ze heeft vannacht bijna haar bakje leeggegeten.Nu net heeft ze een stuk wortel gegeten.En 2 brokjes en een stukje wasaknavkerbreadKan het wachten tot morgen om naar de dierenarts te gaan of is dat niet verstandig?
Samiera Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Absoluut niet wachten!!! Zsm naar de dierenarts!!!
champie Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Ik ben geweest waren inderdaad gassen.Ze heeft pijnstilling gekregen en iets om de darmen te laten werken.En ik moet nu dwangvoeren.Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Eefje Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Goed dat je gegaan bent. Als je konijn niet of slecht eet is het echt belangrijk om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan, afwachten kan dodelijk zijn, dus de volgende keer niet twijfelen! Hij komt er vast snel weer bovenop. Beterschap voor je konijntje!
champie Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 IK hoop inderdaad dat ze snel opknapt.Ze eet nu heel af en toe 1 brokje.En af en toe een sprietje hooi.Maar gekeuteld heeft ze nog steeds niet
sanne_c Geplaatst: 16 januari 2013 Geplaatst: 16 januari 2013 Dat ze eet is alvast een goed teken! Toen mijn konijn gas has, wou het helemaal niks meer eten...
champie Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Geplaatst: 16 januari 2013 Het gaat wel.Ze eet wel wat maar nog niet veel.Maar gelukkig heeft ze wel al wat keutels gelegd en is ze wat levendiger.Dus ik denk/hoop dat het wel goed komt.
Eefje Geplaatst: 16 januari 2013 Geplaatst: 16 januari 2013 Dat klinkt goed, met wat goede zorgen komt ze er vast weer snel bovenop!
Aanbevolen berichten