PlayboyMansion Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Hoi allemaalIk ben nieuw hier en zal me eerst even netjes voorstellenIk ben Anne en heb nu 11 konijnen waarvan 5 jonkies die straks naar een nieuw huisje gaan (misschien hou ik er zelf 1 of 2.. moeilijk afscheid nemen haha en afhankelijk van het geslacht) De jonkies zijn nu ongeveer 4 weekjes oud en zijn vosjes met lang haar, baardjes rn snorretjesNu is er 1 jonkie bij die had zijn oogjes dicht.. ik denk zelf aan geirriteerde/ontstoken oogjes door de lange haartjes die die heeftDeze heb ik schoon gemaakt met gekookt afgekoeld water en de oogjes waren gelijk een stukje beterMorgen ga ik de dierenarts bellen voor een zalfje oidMaar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: wat kan ik nog meer betekenen voor die kleine frummel? Zonder dat het al teveel stress oplevertAlvast bedankt
wupsie Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 belangrijk is om de oorzaak te achterhalen. Kijk eens in mijn topic entropion. Ik heb momenteel ook een jong konijn waarbij de oogleden naar binnen groeien wat voor irritatie zorgt. Nu zeg ik niet dat jouw konijntje dit ook heeft, maar wellicht heb je er wat aan.
PlayboyMansion Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 Het ziet er wel een beetje hetzelfde uit ja hij (of zij) heeft het ook aan alle twee de oogjesDe rest van het nest heeft er ook geen last vanVoor de rest doet hij ook gewoon alles wat de rest ook doet zoals eten rennen etcIk zal morgen eens aan de dierenarts vragen Bedankt voor je reactie
PlayboyMansion Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Geplaatst: 16 januari 2013 Eventjes een update Het gaat gelukkig goed met de oogjes van de kleine1 is al vrijwel helemaal schoon en blijft gewoon open nu ( maak hem nog wel gewoon schoon met gekookt afgekoeld water)En het andere oogje gaat ook de goede kant op!
Aanbevolen berichten