Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zal me eerst even netjes voorstellen

Ik ben Anne en heb nu 11 konijnen waarvan 5 jonkies die straks naar een nieuw huisje gaan (misschien hou ik er zelf 1 of 2.. moeilijk afscheid nemen haha en afhankelijk van het geslacht)

De jonkies zijn nu ongeveer 4 weekjes oud en zijn vosjes met lang haar, baardjes rn snorretjes

Nu is er 1 jonkie bij die had zijn oogjes dicht.. ik denk zelf aan geirriteerde/ontstoken oogjes door de lange haartjes die die heeft

Deze heb ik schoon gemaakt met gekookt afgekoeld water en de oogjes waren gelijk een stukje beter

Morgen ga ik de dierenarts bellen voor een zalfje oid

Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: wat kan ik nog meer betekenen voor die kleine frummel? Zonder dat het al teveel stress oplevert

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

belangrijk is om de oorzaak te achterhalen. Kijk eens in mijn topic entropion. Ik heb momenteel ook een jong konijn waarbij de oogleden naar binnen groeien wat voor irritatie zorgt. Nu zeg ik niet dat jouw konijntje dit ook heeft, maar wellicht heb je er wat aan.

Geplaatst:

Het ziet er wel een beetje hetzelfde uit ja hij (of zij) heeft het ook aan alle twee de oogjes

De rest van het nest heeft er ook geen last van

Voor de rest doet hij ook gewoon alles wat de rest ook doet zoals eten rennen etc

Ik zal morgen eens aan de dierenarts vragen

Bedankt voor je reactie :)

Geplaatst:

Eventjes een update :)

Het gaat gelukkig goed met de oogjes van de kleine

1 is al vrijwel helemaal schoon en blijft gewoon open nu ( maak hem nog wel gewoon schoon met gekookt afgekoeld water)

En het andere oogje gaat ook de goede kant op! :D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .