deggggg Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 hooi, ik heb een vraagje. mijn konijn heeft een tijd last gehad van traanoogjes. dit is nu voorbij, maar hij heeft daar nu een kale plek. sinds ik anders voedsel voor 4+ konijntjes heb gehaald ging het beter en begon er weer haar terug te groeien, maar het is sinds een dag of 2 weer wat kaler geworden.. heeft iemand misschien een idee? mijn moeder denkt dat het door tocht komt?hieronder een foto
Eefje Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Dat zouden weleens tandproblemen kunnen zijn. Een traanoog kan ook een aanwijzing zijn voor een probleem met de tanden. Ik zou er even mee naar de dierenarts gaan, als daar een ontsteking zit, en die kans is vrij groot, dan moet hij daar snel voor behandeld worden!
Anjo Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 inderdaad, even mee naar de dierenarts! als er een ontsteking zit moet het zeker behandeld worden, dit lijkt mij niet iets wat door de tocht komt.
deggggg Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Geplaatst: 12 januari 2013 dankjewel voor de reacties! dit was wel een foto van een paar weken geleden zo ziet ie er nu uit, al ietsje beter.maar ik ga zeker even langs de dierenarts!
Eefje Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Goed dat je gaat! ik hoop dat het meevalt! Laat je even weten wat de dierenarts zei?
deggggg Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 ik heb vandaag om half 6 een afspraak bij de dierenarts! ik laat weten wat er aan de hand is als ik klaar ben
deggggg Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 net dus bij de dierenarts geweest. Knabbel zijn gebitje is er slecht aan toe. de voortanden zijn te lang en er zat ook een kies los. hij is bij de dierenarts gebleven en blijft daar dus overnachten. Morgen word hij geholpen onder narcose aan zijn gebit...
Eefje Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Ah dat is balen zeg, maar hartstikke goed dat je gegaan bent. Hopelijk gaat het morgen allemaal goed. Wordt dan zijn kies getrokken en zijn voortanden gevijld? En heb je enig idee waar al die tandproblemen vandaan komen?
deggggg Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 kies wordt getrokken en volgens mij zijn voortanden geknipt.. ik heb echt geen idee waar die tandproblemen vandaan komen, want het ging altijd goed... miss is het erfelijk? anders zou ik het niet weten.
Eefje Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Eet hij veel hooi? Veel hooi eten kan een hoop problemen met de kiezen voorkomen, zoals haakjes, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een losse kies. En lange voortanden heb ik wel vaker gehoord, je zou misschien als je dat nog niet deed wilgentakken kunnen geven waar hij lekker met zijn voortanden op kan knabbelen zodat die wat slijten. Een knaagblok moet je niet geven, dat is slecht voor ze. Als je hem morgen op gaat halen zou ik advies vragen aan de dierenarts wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen, of te beperken, want supervervelend zeg, ook dat hij daar nu moet blijven..Ik hoop dat er iets is wat je zelf kunt doen, zodat je niet elke keer weer tegen dezelfde problemen op loopt, maar sommige nijnen hebben gewoon een slecht gebit, net als sommige mensen..
Samiera Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Je moet de tanden echt niet laten knippen!!! Ze moeten gevijld of geraspt worden, als ze erin knippen kan zijn hele tand scheuren!!!
deggggg Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 hij eet veel hooi, maar ik ga morgen ook vragen wat ik kan doen om het te voorkomen als het te voorkomen valt. Ik vind het echt heel erg voor hem....
PlayboyMansion Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Soms is dat niet te voorkomen Dan is de stand van de tandjes gewoon verkeerd en slijten ze niet (goed) afKan je helemaal niks aan doen Dan zullen de tandjes geslepen moeten worden of operatief verwijderd
deggggg Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Helaas moet ik vertellen dat mijn lieve Knabbeltje er niet meer is... Hij bleek abces in zijn mond te hebben die te groot was om weg te halen... Ik heb hem moeten laten inslapen... Hij zal nu gelukkig geen pijn lijden, maar het is natuurlijk hartstikke vervelend en ik zal hem héél erg missen
Eefje Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 ah ik was er al een beetje bang voor dat het een abces was vanwege die kale plek. Wat sneu voor jullie. Heel veel sterkte met het verlies van Knabbel!
Aanbevolen berichten