Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Baby neusspray zou ik zeker niet zomaar pakken. Daar zit (soms) ook iets van een geneeskundige stof in en niet alles wat mensen mogen hebben, mag een konijn zomaar ook. Echinacea wordt wel vaker gegeven, las ik hier, maar in de sprayvorm? Ik vrees van niet. Zou dus niet zomaar een spray pakken, tenzij je da zegt dat het kan. Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord. Dat mensen het uberhaupt bij een dier toedienen. Ik werk bij een drogisterij namelijk..

Geplaatst:

Ik zag op internet dat baby spray dus gebruikt kan worden omdat daar geen schadelijke stoffen in zitten. Zou een beetje raar zijn om een baby die nog zo teer is al troep in te spuiten?!

Ik heb het nu allebei gekocht dus wacht nog even reacties af. Kan dinsdagavond bij de DA terecht. Als ik eerder een slecht gevoel heb of het verergerd kan ik meteen bellen

Geplaatst:

Heb je daar ook een bron van waar je dat zag?

Ik zou zelf geen neusspray bij konijnen gebruiken. Het neusje van een konijn is toch heel anders dan een mensen/baby-neus!

Echina kun je in tabletvorm wel geven maar dat gaat op korte termijn niet helpen, dat is alleen voor lange termijn voor de weerstand goed.

Ik zou de neusspray in ieder geval echt niet gebruiken voordat je dat hebt overlegd met de dierenarts!

Geplaatst:

Fransehangoor.nl

Behandeling

Het is niet mogelijk om geïnfecteerde konijnen te genese, maar het kan mogelijk zijn om geïnfecteerde konijnen te stabiliseren met antibiotica zodat ze verder met een chronische ziekte kunnen leven. Antibiotica is frequent nodig voor een lange periode. Een kweek laten maken is dan echter noodzakelijk voor de keuzen van de juiste antibiotica.

Pasteurella is meestal gevoelig voor tetracycline, gentamycin enz. (is meer iets voor de arts).

De neus spoelen met een zout oplossing is erg belangrijk om de luchtwegen open te houden.

Ik heb dus een zout oplossing voor babies.

En in een ander topic hier op Bunnybunch (makkelijk te vinden via zoutoplossing);'

Zoutoplossing voor baby's. Je kunt het zelf maken, een mespuntje zout op een kopje gekookt water, natuurlijk even af laten koelen, maar je kunt het ook kant en klaar bij de Etos of Kruidvat kopen. Een paar keer op een dag in het neusje sprayen, dat brengt verlichting.

Staat ook wel iets over stomen, maar dat lijkt me met deze temperatuur alles behalve verstandig?!

Geplaatst:

Het neusje spoelen of ondersprayen is wel wat anders... En als het gaat om een fysiologische zoutoplossing is het goedje in elk geval oke. Maar ik zou het niet sprayen nee. En kijk ook goed naar verdere hulpstoffen in de spray! Aan klanten adviseer ik liever ook geen spray voor hun baby. Spoelen met die zoutoplossing is wel goed. Het is ook zelf te maken idd, maar dan moet het geen gewoon huis-tuin-en-keuken-zout zijn. Het moet, zo uit mijn hoofd, 0,7 of 0,9% zijn.

Geplaatst:

Wat Deeskuh al zegt, met een zoutoplossing spoelen is iets anders dan met een neusspray voor mensenbaby's sprayen in de neus. Daarbij vind ik een bron die het woord "genese" schrijft niet héél betrouwbaar. En dat één iemand op BB ooit heeft gezegd dat het wel kan wil niet zeggen dat het zo is natuurlijk ;) Voor hetzelfde geld is dit op internet gezet door een meisje van 11 met de beste bedoelingen die dit zelf heeft bedacht.

Nee nogmaals ik zou het zelf niet zomaar doen, je weet niet wat je kunt beschadigen in dat neusje. Eerst overleggen met de dierenarts wat die er van denkt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .