Eefje Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Van pijnstilling zou ze juist wat meer in beweging moeten komen, omdat ze geen pijn meer heeft.. Het kan ook van de schrik zijn geweest dat ze alert was, het is toch stressvol, zo'n bezoekje aan de dierenarts. Afwachten maar..
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Net zo straks wat annasas sap gegeven. En ik heb zojuist het eerste poepje gezien!!
Eefje Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 oh gelukkig! Goed om te weten dat de darmen het nog doen. Dan komt ze er wel bovenop met jouw goede zorgen!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Jaa, hoop het echt.. Net weer wat gegeven van t dwangvoer en soms zie je dat ze slikt, soms niet. Ze is echt helemaal lusteloos ne ligt met de voorpoten uit elkaar. Heb er weer een warme kruik bij..
sanne_c Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 He is zielig om ze zo lusteloos te zien he :(, maar goed dat hij gekeuteld heeft!! Volhouden he! Ik probeer er hier ook de moed in te houden...
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Jaa echt wel, normaal is ze nooit zo rustig. Bij jou nog geen keutels gehad\
Samiera Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Hupje heeft ookal 2x last gehad van een verstopping door haarballen. Maar daar hoeft ze echt niet voor geopereerd te worden. Dit is ook vanzelf weer los gekomen door medicatie en masseren..
nalapuk Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Gelukkig is er al een poepje gespot, hopelijk volgen er snel meer!Sterkte en beterschap voor je nijntje!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Hee jongens.. bentley is om acht uur overleden. ik was zelf aan het werk, mama heeft om half acht nog naar de dierenarts gebeld maar het heeft niet meer mogen gebeuren..
Domino Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Dat is balen zeg..... een konijn met gas, heeft mijn dierenarts een keer gezegd, is meestal 50/50%, zeker als het al verder gevorderd is. Sterkte met het verlies...
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 ja kan er ook nog wel bij twee maand terug me vriend al die is overleden.... ga echt afvragen hoe dit precies kon gebeuren.. ze had wel wat geknaagt aan het kleed waar ze op lopen in de ren .. dierenarts dacht aan een haarbal toen me moeder die belde was dezelfde arts als vanochtend... vind t zo erg he .
Domino Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Ik heb hier ook een konijntje wat soms om de meest onverklaarbare reden een gasaanval kan hebben. De laatste keer kwam ik op vrijdag thuis en zag ik al dat het foute boel was. Haar maag was keihard en ze was zelf ook wel erg koud. Thermometer gaf 35,6 graden aan, en dat is KOUD voor een konijn. Dus gauw medicijnen gegeven en een snuggle safe (warmte pad) warm gemaakt. En na ongeveer 2 uur was ze weer de oude. Heb je nog meer konijnen?
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Ja, ik heb nog een konijn, puk.. zou het ook kunnen zijn dat ze doordat ze een gat geknaagt heeft in het kleed dat dit een verstopping heeft veroorzaakt? bah vind t zo zielig. Puk lag net stijf tegen bentley aan.. heb haar er nu uitgehaald..
Domino Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Het kan.... maar dat zal je nooit zeker weten, of je moet sectie laten doen bij een dierenarts. Misschien is het handig om eens te kijken voor een paar dingen voor in een EHBO kistje. Dan kun je sommige dingen zelf opvangen en hoef je niet altijd 's avonds laat naar de dierenarts. Soms is het niet anders en zal je wel moeten, maar ik heb op deze manier al een aantal keer een gasaanval zelf weten te redden.
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 oke.. kan het ook erfelijk zijn? Misschien een beetje een domme vraag maar iemand voegde me net toe op facebook die bij dezelfde fokker een teddy had gekocht en die ook met een dikke buik is overleden binnen drie week.
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 En wat zou ik in dat ehbo kistje moeten hebben? Heb nou zelf dwangvoer, een spuitje en die medicijnen..
Domino Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Hmm ik heb daar nog nooit van gehoord. Maar een teddy heeft langer haar, ze likken zichzelf veel, dat doen konijnen nu eenmaal. En krijgen vanzelfsprekend langere haren binnen wat makkelijker voor een verstopping kan zorgen.
Deeskuh88 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Wat is handig om daarvoor, of uberhaupt, in huis te hebben? Ik heb nog wat carprofen drops (pijnstiller), dwangvoer en spuitjes voor beide. Verder nog niks. Maar nu ik dit subforum meer aan het volgen ben, klinken sommige dingen toch wel heel eng. Dat infacol voor baby's schijnt oa handig te zijn, begreep ik eerder? En verder?
Deeskuh88 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Owja, en laaura, veel sterkte met het verlies van je nijntje Bentley!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 @ domino, metocloral drops heb ik gekregen vanochtend
Domino Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Ah das het zelfde als Primperid zie ik. Ik heb zelf ook nog Cisaral in huis, dat werkt ook op de maag en darmen om de boel te stimuleren. Dat kan ik je echt aanraden en pijnstiller! (overleg dat anders even met je dierenarts, sommige geven niet alles zo mee) En ik heb nog veel meer, maar met 8 konijnen heb je nog wel eens wat en dan verzamel je een en ander.Zo heb ik een thermometer, Prozyme (dat is een poeder van gedroogde ananasstelen, heb je geen sap nodig). En dan nog wat druppels voor een oog van een van m'n konijnen, en voor de neus van een ander konijn....
Eefje Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Ik heb zelf metocloral, cisaral, carprofen, dwangvoer en laxeermiddel in huis voor evt buikproblemen. Verder heb ik nog oogdruppels in mijn ehbodoosje. Er is een topic over *zoekt het even op*http://www.bunnybunch.nl/community/archive/index.php/t-64043.html Je kunt het meeste hiervan ook via internet bestellen.Veel sterkte met het verlies van je nijn, echt heel naar :(
Samiera Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Sterkte met het verlies! Ik heb een topic lopen in dit onderwerp genaamd 'Is het compleet?' Dat gaat ook over een EHBO kistje. Toevallig heb ik daar afgelopen zondag gebruik van moeten maken, want Hupje had ook weer een verstopping. Maar dat scheelde me ruim 60 euro consult kosten op zondag en ze is er gelukkig naar 'n paar uur weer flink van opgeknapt.
Aanbevolen berichten