laaura Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Hallo,Ik merk aan bentley dat ze anders is dan anders. Vandaag zat ze de hele dag stil in een hoekje, en eet ook niks. Ik kan haar zo oppakken terwijl ze normaal hard wegrent. Heb haar bij een bakje water gezet en ze heeft wel gedronken. Ook zijn de brokjes van vanochtend niet op. Ze heeft verder geen groenten gehad gisteren of vandaag. Zou ze toch een gasbuik kunnen hebben gekregen?? Of heeft ze gewoon haar dag niet?
Samiera Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Als ze dus al vanaf vanmorgen niet meer gegeten heeft zou ik zsm de dierenarts bellen, zelf op dit tijdstip nog! Gas kan ook zonder reden ontstaan. Hoeft er dus niet aan te liggen of ze wel of geen groente heeft gehad.
Domino Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Dat lijkt mij ook wel het verstandigste. Het is vanaf hier achter de pc moeilijk te beoordelen wat je konijn heeft. Maar als ze al zo lang niet heeft gegeten lijkt me dat niet goed. Voelt ze warm aan? Of juist koud?
FabienneNina Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Hallo,Ik merk aan bentley dat ze anders is dan anders. Vandaag zat ze de hele dag stil in een hoekje, en eet ook niks. Ik kan haar zo oppakken terwijl ze normaal hard wegrent. Heb haar bij een bakje water gezet en ze heeft wel gedronken. Ook zijn de brokjes van vanochtend niet op. Ze heeft verder geen groenten gehad gisteren of vandaag. Zou ze toch een gasbuik kunnen hebben gekregen?? Of heeft ze gewoon haar dag niet?Sws gas... DA bellen, niet eten is een alarmssymptoom!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Hallo, ben gister avond niet meer gegaan maar maak zo meteen een afspraak.Ze wil weer niks weten van eten en haar buik is opgezwollen.Ik hou jullie op de hoogte,
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Ze drinkt wel uit een bakje water. Half twee gaan we heen, kan helaas niet eerder want heb geen vervoer
Eefje Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 (aangepast) Oh jee, ik vind eerlijk gezegd wel dat je een risico hebt genomen door niet gisteravond te gaan. Gas doet veel pijn kan echt heel snel dodelijk zijn en elk uur dat je wacht bij niet eten maakt de situatie ernstiger. Hopelijk ben je nog op tijd en komt het weer helemaal goed met haar. 11 januari 2013 aangepast door Eefje
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Ja klopt, heb er nu ook buikpijn van dat ik niet eerder dan half twee kan......
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Dierenarts gebeld en moet direct heen. Mama komt zo thuis van werk en dan direct naar de da.
Samiera Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Je vraagt advies, we advieseren je ZSM naar de dierenarts te gaan, maar toch wacht je tot morgen? (vandaag) Het had heel anders kunnen aflopen vannacht! Het is nu al minstens 24 uur geleden dat je konijn gegeten heeft en heeft al die tijd enorm veel pijn moeten lijden..
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Ja, was in slaap gevallen lag allang op bed met griep.Normaal ga ik bij het kleinste dingetje al meteen naar de da, ik hou erg van mijn konijnen en heb t beste met ze voor. Maar goed om een beetje on topic te blijven ik kom net van de dierenarts. Heb het stukje even gekopieerd wat ik op de teddy dwergen pagina heb gezet:Terug van de DA, waarschijnlijk gas. Een haarbal in haar maag kon t ook zijn, dan zou ze op foto moeten en geopereerd worden. Maar we gaan er van uit dat het gas is. Ze heeft drie injecties gehad, waaronder pijnstilling en iets voor de maag. Ik heb metocloral mee gekregen en dit moet ik 3 keer per dag aan haar geven. Ook moet ik haar om de paar uur dwangvoeren. Ze zit in de ren, gescheiden van puk. Zo kan ik kijken of ze ook keutelt. En nu is het hopen dat ze weer vanzelf een beetje gaat eten, het blijven kwetsbare dieren. Haar temperatuur was ook iets te laag door dat haar darmen stil liggen en had inderdaad een gezwollen buikje. Duimen dus!!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 jaa, gelukkig wel. Heb een hok in de woonkamer met een grote ren eraan. Dwangvoer ging er net goed in. Ze is al weer wat alerter en loopt weer wat. Heb een schema gemaakt hoop echt dat het goed komt!
LuckyCharley23 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Veel beterschap en hoop dat ze gauw weer opknapt!
Lonja Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Ja ik hoop het ook! Als ze nog te koud is kan je er lekker een kruik bij leggen.
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Okee, dankje! Dierenarts raadde me ook aan om een annanas te kopen en het sap te geven. Heb dit ook al eerder gelezen dus vanmiddag ook maar meteen halen .
sanne_c Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 jaa, gelukkig wel. Heb een hok in de woonkamer met een grote ren eraan. Dwangvoer ging er net goed in. Ze is al weer wat alerter en loopt weer wat. Heb een schema gemaakt hoop echt dat het goed komt!We hebben dus inderdaad gelijktijdig hetzelfde probleem (alleen is er bij Pippa zeker geen verstopping volgens dierenarts), en ik heb ook een schema gemaakt. 't Is anders best ingewikkeld... pijnstilling, Emeprid, dwangvoeren, ... Allemaal om de zoveel uur. Maar hopelijk komt het goed met onze beide konijnen!
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Jaa, schema is wel handig inderdaad! Hopen dat ze allebij snel opknappen!
JoBoris76 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 (aangepast) Een operatie voor een verstopping zou ik echt niet doen. Dit loopt vaak fout af. Mijn konijntje heeft ook al heel veel verstoppingen gehad en nooit geopereerd. Het is me altijd nog gelukt om hem er van te verlossen. Ik geef zelf ook altijd laxeermiddel zoals Laxatract, Tractonorm of merkloze lactulose van de apotheek. Vocht is ook erg belangrijk als er een verstopping in het spel is en ik zou even een paar dagen geen droogvoer meer geven en natte groenten als je konijn dat gewend is en hooi natuurlijk. Succes! 11 januari 2013 aangepast door JoBoris76
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 okee,en hoe krijg ik t dwangvoer het beste in het spuitje, krijg de spuit er niet helemaal af zodat ik alles er van achter in kan doen.. t gaat er best wel moeilijk in!
Eefje Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 gewoon iets dunner maken, dan gaat het handiger
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Okee, bahh echt zo zielig dit.. ze wou net zitten maar ze zakt gewoon op de grond .. ben zo bang dat ze t niet haalt he! Ze ging ook met haar pootje in t bakje water dus ze is nou helemaal nat..
Eefje Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Tsja, gas is heel gevaarlijk en ze zit er toch al sinds gisteren mee. Je kunt nu niet meer doen dan alle medicijnen en zorg geven die ze nodig heeft en hopen dat ze snel weer opknapt. Ik dacht gelezen te hebben dat het al wat beter ging?
laaura Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Jaa, toen ze weer thuis was daarna heeft ze wel weer wat gelopen en was ze alerter. Maar nu zit ze bijna alleen maar weer stil.. Of kan dat door de pijnstilling komen..
Aanbevolen berichten