Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

nina is een kleine lotharinger van ongeveer 2 jaar oud ( weet haar leeftijd niet echt omdat we haar gevonden hebben)

Ik ben bang dat ze meschien een beetje over gewicht heeft maar weet het niet zeker.

Ze weegt 3.2 kilo en van wat ik lees op internet is dit wel een normaal gewicht

Ze krijgt 2 keer per dag 20 gram biks en blad witlof en verder hooi.

Daarnaast alleen s'avonds een halve stengel fiber first om ze in hun kooi te krijgen

Ik heb wat foto's toegevoegd wie kan mij hiermee helpen en wat info geven ?

Het gaat om het wit en bruine streep konijn.

attachment.php?attachmentid=65892&d=1357669934

attachment.php?attachmentid=65891&d=1357669909

attachment.php?attachmentid=65893&d=1357669957

Geplaatst:

vanaf een foto is het altijd moeilijk te zien.

Wat je voorjezelf een beetje als regel kan aan houden, is dat je lichtjes de ruggengraat en de ribben moet kunnen voelen wanneer je ze aait.

Geplaatst:

Dank je voor je reactie haar ruggen graad voel je wel alleen haar ribben niet echt.

Binky ons ander konijn is een hangoor en een stuk kleiner dan haar dus ook weer moeilijk te vergelijken

Zal ik het bij de dierenarts moeten navragen ?

Geplaatst:

Ze ziet er in mijn ogen niet overduidelijk te dik uit ofzo?

Ik heb een vossekop konijn van 4 jaar die 2 kilo nog wat weegt en de dierenarts zei dat het prima was. Goed, ze is niet de magerste van de ploeg maar ze is ook niet té dik.

Je kan de gevolgen van overgewicht wel opzoeken,

Maar wat is te dik he?!

Mensen in je omgeving zijn misschien ook aan de stevige kant, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze overgewicht hebben ;)

Geplaatst:

Idd wat je zeg mensen kunnen ook stevig zijn en geen overgewicht hahaha..

Maak me denk druk om niks maar het ligt er net aan hoe ze zit of lig dan ziet ze er zo bol uit maar meschien komt dat ook wel doordat ons mannetjes konijn een stuk kleiner is

Geplaatst:

Dat is idd zo als nina heeft gegeten is ze echt een bolletje :P maak me denk zorgen om niks

Kan altijd als de enting dagen er weer aankomen bij de dierenarts nog eens navragen

Geplaatst:

Bij mijn voedster een NHD net als die ene van jou precies zelfde.

Is ook een beetje mollig met een lekkere wam enz. maar absoluut niet dik. Je kan prima haar ruggegraat voelen en de ribben ook maar iedereen zegt altijd dat ze dik is maar dat is ze dus niet.

Geplaatst:

ik vindt haar er heek netjes uit zien.

Mijn buuurmeisje heeft zelf ook zo'n konijn maar die is echt dik, en die hebben we toen op water, kruiden en hooi gezet en nu is ze weer mooi slank :D

Maar om eerllijk te zijn weet ik niet ofdat wel een goede manier is :s ik kende bb toen nog niet ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .