Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ons konijn Pherb, (ram, leeftijd onbekend) had vorige week een ontstoken oogje. Dit heb ik twee dagen goed schoongemaakt met afgekoeld gekookt water op een steriel gaasje. Dit ziet er nu ook weer goed uit. Sinds gisteravond beweegt hij amper, het lijkt wel of zijn pootjes het niet doen. Hij eet en drinkt wel. Ook Keutelt hij goed. Straks gelukkig een afspraak bij de dierenarts. Ben heel benieuwd.

Geplaatst:

is hij geent tegen myxomatose dat wordt door muggen en insecten overgebracht.

En daar kan hij aan overleiden. Dat is ook met wondjes, blaasjes, ontstekingen aan de oogjes.

Verbeter me als ik het fout heb hoor maar ik had dat vanmiddag ergens gelezen.

Sterkte en succes er mee

Geplaatst:

Net terug van de dierenarts. Alle entingen heeft hij afgelopen jaar gewoon gehad. Hij wordt nu behandeld tegen ec. Hoop zo dat hij snel opknapt. Voorpootjes zijn ook wat slap...zielig hoor.Hij ligt nu lekker bij zijn vrouwtje en eet en drinkt wel...

Geplaatst:

Net weer medicatie gegeven. We zijn voorzichtig positief. Hij beweegt absoluut nog niet goed en soepel. Maar zijn voorpootjes staan al beter onder zijn lijfje... ik hoop dat het geen opleving is, maar echt al wat herstel!

Geplaatst:

Pherb blijft stabiel. Gaat niet echt vooruit, maar ook zeker niet achteruit!! We gaan dus door met medicatie!! Gelukkig blijft het beestje eten en drinken en zichzelf verzorgen.

Geplaatst:

Vanmorgen heeft Pherb zelf de 'grote' stap naar buiten gewaagd...Brrr... nadat hij toch weinig aanstalten maakte om weer naar binnen te gaan, hebben we hem zelf teruggezet! Waar hij weer heerlijk warm ligt te slapen. We zijn dus voorzichtig positief!

Geplaatst:

Vanavond hebben we na overleg met de dierenarts Pherb naar binnengehaald. Chica liet hem niet met rust en Pherb wordt steeds zwakker...we hadden het idee dat hij afgevallen is(klopte ook nadat we hem op de weegschaal gezet hadden.) Helaas is ons koppeltje nu uit elkaar gehaald...maar eerste zorg is dat Pherb nu beter wordt!

Geplaatst:

Pherb eet en drinkt zelf, ookal kost het hem wat moeite. Zijn linkerkant werkt nog niet goed mee! We helpen wel met drinken (flesje vasthouden, zodat hij vrij rustig kan drinken zonder zijn evenwicht steeds te verliezen.) daarnaast net voorzichtig wat klitjes weggeknipt. Blijft best spannend hoe hij zich herstelt...duimen maar!!!

Geplaatst:

Inderdaad verdrietig, maar gelukkig hoeft het beestje niet langer te lijden. Best dubbel, maar we gaan zo snel mogelijk op zoek naar een maatje voor Chica, zodat zij niet langer alleen hoeft te zitten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .