CamilaXD Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Mijn konijn heeft een opzwelling bij zijn penis. Ik ben er al twee keer mee naar de dierenarts gegaan. De eerste keer zei ze niet veel en gaf ze me een zalfje mee. Ik zag nog dat ze in de computer typte exceem rond penis, maar daar had ze helemaal niks over gezegdt. Na anderhalve week zaten er hele kleine korstjes op. Ik ging weer een keer naar de dierenarts (dit keer had een andere dienst) en hij zei dat ik moest stoppen met de zalf want hij likte het er volgens hem toch alleen maar af(Heb ik niet gezien nadat ik de zalf insmeerde hield ik hem 5 min vast en daarna gaf ik ze hun muesli) Dus moest ik het afspoelen. Ik geef toe dat heb ik een dag niet gedaan( ons eerste bezoek was 22 december en het tweede bezoek was 2 januari)maar vanochtend kwam er allemaal bloed uit. Zou ik vanavond weer naar de dierenarts gaan? (Ik heb het bloed afgespoeld en nu is het wel weg
Eefje Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Heb je een andere dierenarts in de buurt waar je eventueel heen kunt? Dan zou ik dat doen!
Stamperlove Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Ik zou naar een andere dierenarts gaan!En ik zou maar gaan naar de dierenarts als er bloed uitkomt!
Ruthie Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Het zou syfilis kunnen zijn. Dus zo snel mogelijk naar en goede DA voor nakijken en behandeling.
CamilaXD Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Geplaatst: 5 januari 2013 Ik ben toennet weergegaan en hij zei dat het mischien nierstenen zouden kunnen zijn? En dus moet ik antibiotica gaan geven (maar die antibiotica is bestemd voor aqaurium en terrarium dieren.) En dat het maar de vraag was of hij deze kuur zou overleven en dat er daarna mischien een operatie moest komen van 400 euro. Zo raar dat de eerste en de tweede keer er niks aan de hand was en de derde keer ineens wel (de eerste en tweede keer ben ik met een vriendin gegaan, de derde keer is me moeder meegeweest)
Lonja Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Ik vind het een heel vreemd verhaal. Ga nou maar naar een goede konijnkundige dierenarts die een diagnose stelt voor hij vage behandelingen start. Hier kan je kijken welke in jouw buurt zitten: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd). Ik zou zelf echt zo snel mogelijk bellen.
Eefje Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Ik zou geen woord meer geloven van wat die dierenarts zegt en ook zeker geen behandeling starten voordat je een dierenarts gesproken hebt met verstand van konijnen, want dit klinkt echt niet alsof die man enig idee heeft waar hij het over heeft.
CamilaXD Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Geplaatst: 5 januari 2013 Ik heb het aan mijn moeder laten zien en het enige wat ze deed is lachen en zeggen dat jullie kinderen waren. Kan iemand haar overhalen
Eefje Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Tsja ik denk dat jij degene bent die haar zou moeten overtuigen, dat kunnen wij van hieraf niet. Je kunt je moeder wel vertellen dat Lonja, Ruthie en ik geen kinderen zijn, maar volwassen mensen die niet zomaar wat roepen. Maar of dat gaat helpen..
Lonja Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Hallo moeder van Camila Ik ben 29. Tara heet Tara1985, daaruit leid ik af dat ze waarschijnlijk 27 is. Hoe oud Ruthie is weet ik niet, maar geen kind, en we zijn allemaal konijnenliefhebbers die denken dat jullie konijn best geholpen kan worden met zijn ziekte, mits er een dierenarts een diagnose stelt. Sommige dierenartsen weten niet zo veel van konijnen helaas, ieder zijn specialiteit. We weten hier allemaal dat er wel degelijk antibiotica zijn die geschikt zijn voor konijnen, en er zijn meerdere dingen die op ons vreemd overkomen aan dit verhaal van de dierenarts, vandaar onze twijfels. Je bent niet de eerste die bij een misschien verder heel goede dierenarts staat, maar die nu eenmaal niet zo thuis is in de konijnen, deze diersoort was toch vaak een ondergeschoven kindje tot voor kort.Ik heb hierboven een link gegeven waarin konijnkundige dierenartsen in de buurt opgezocht kunnen worden. Ik snap dat je niet 1, 2, 3 maar doet wat allemaal op internet gezegd wordt en jullie zijn er zelfs al 3 keer mee naar de dierenarts geweest, dus ik kan me voorstellen dat je eerste gedachte is dat er niet veel meer te doen valt, maar ik ben bang dat het op deze manier een gebed zonder eind wordt terwijl het konijn pijn zit te lijden, en dat er pas echt een eind aan dit verhaal kan komen door een dierenarts met meer verstand van konijnen te bezoeken. Het lijkt mij de kortste route naar een prettige oplossing van het probleem voor zowel jullie zelf als voor het konijn. Vandaar dus dat wij hier allemaal adviseren om toch eens op zoek te gaan naar een andere dierenarts.
Ruthie Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Ik ben 25 en binnen een goeie 2 weken 26 dus niet echt een kind te noemen .Maar zoals reeds vermeld zou ik zeker ook naar een andere DA gaan. Je ziet daadwerkelijk dat er iets aan de hand is dus zou ik zeker niet twijfelen. Een second opinion kan nooit kwaad.
Eefje Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Klopt, ik ben 27. Bijna 28 alweer..Lonja heeft mijn gedachten hierover erg goed weergegeven, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Reza Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Ben 36! En zou zeker naar een dierenarts gaan!
Ruthie Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Ik vraag me af hoe het verder is gegaan. Heb je je moeder kunnen overtuigen?
Eefje Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Ja dat vroeg ik me ook af! Hoe is het met je konijn?
Aanbevolen berichten