melody Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Het zal ongetwijfeld hier ergens op het forum staan, maar ik kan het niet echt goed vinden.Vanaf welke leeftijd kan je de nageltjes van je konijn knippen?Ons rammetje (Brownie) is nu bijna 10 weken en heeft al behoorlijk scherpe nageltjes.
Nouck Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Zo'n topic is er onlangs nog geweest. Maar goedDe nageltjes van een konijn zijn altijd scherp, zeker als ze nog klein zijn. Je kunt ze wel knippen, maar de kans dat je in het leven knipt is groot. Je kunt er vanuit gaan dat wanneer de nagels onder de haartjes vandaan komen, je dat deel weg kunt knippen. Maar nogmaals, wees niet te enthousiast!
Dollie Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Hoort inderdaad bij jonge konijntjes en is niet heel veel aan te doen. Ik heb wel eens geprobeerd echt de puntjes af te knippen en dat wil best, maar je houdt scherpe nageltjes dus het is compleet zinloos wat dat aan gaat.
Gast Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Zoals Dollie zegt, je kan inderdaad proberen om het scherpe eraf te knippen, maar het beestje heeft er zelf weinig aan en je hebt een best groot risico dat het misgaat en je in leven knipt.Ik zou lekker wachten tot ze echt wat langer worden.
Nouck Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Zoals ik heb gedaan en waardoor vanavond mn hand is open gekrabt :rofl: au.
melody Geplaatst: 3 januari 2013 Auteur Geplaatst: 3 januari 2013 Hoi Nouck,Ik ben nog niet zo goed in het zoeken naar bestaande topics. Had gezocht op nagels knippen, maar er kwam toen niet echt een topic waarin ik het terug kon lezen. Bedankt voor je reactie!Ook alle anderen bedankt voor de info.
Aanbevolen berichten