Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb 2 vragen die nu op dit moment aan de orde zijn,

Ik heb 2 konijntjes waarvan 1 Nijn altijd zindelijk is geweest, Pino de andere niet altijd. sinds kort is het hok vaak nattig, we gebruiken een wc hoek met houtkorrels, verder ligt er stro en hooi in het hok (wat nu regelmatig verschoont wordt omdat het vaak nattig is) Nu heb ik 2e kerstdag ff de bunny check gedaan en tot mijn schrik zie ik dat Nijn erg vieze poten heeft, ze zijn filterig en nattig er hangen echt plukken vilt aan ( het is een langharig pluizig konijn lionhead) ook was haar staartje een grote klit met daaraan poep en stro etc. nu ligt ze regelmatig in haar eigen shit dus is het niet gek dat dit blijft kleven. Nu we gister en vandaag weer ff een check deden, plaste ze is huis....dit heeft ze nog nooit gedaan. ik heb haar 1e kerstdag gewassen en vandaag geknipt...vandaag rook ze ook naar pies....ik ben dit niet gewend en denk aan een ander probleem....nat hok...viezig nat piezig konijn.....wat kan het zijn ze is wel al 6 jaar oud...zou ze aan de Tena lady moeten??? of is er een ander probleem?

En dan nog de viezige poten....wat kan ik aan het klitten van de haren op de poten doen beide konijnjes hebben dit probleem en nu met die viezige...piezige prut is dat niet erg lekker voor ze...

PS: ze hupsen gewoon lekker buiten rond en eten/drinken ook prima.

Geplaatst:

het vilt hangt er echt aan en er zit echt smeer in, zag bij een vd pootjes ook rose vel (gelukkig rose) de klitten trekken dus echt tot op de huid. het vilt wordt nattig en is dus heel vies. ik heb nu heel wat weggeknipt.:$ net als heel wat dons haar rond haar bibs wat nu toch maar alleen nat wordt....

ze liep vd wk zelf raar met kont omhoog...alsof ze op haar tenen loopt....ze had er gewoon last van

Geplaatst:

Halen konijnen zelf dat vilt weg??? Nooit van gehoord, ik knip het weg mocht het zo zijn. Die klitten krijgen ze echt niet zelf weg naar mijn idee.

Als je twijfels hebt over de gezondheid van je konijn, lijkt het me wijs als je dat door een dierenarts laat bekijken. Het is vanaf hier best moeilijk te zien.

Er kunnen meerdere redenen zijn voor deze problemen.

Geplaatst:

Ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan. Er zou bijvoorbeeld wat mis kunnen zijn met haar blaas, dat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .