Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoii,

Mijn 1,5 jarige voedster begint een wammetje te krijgen.

Hoe komt het zoiets eigenlijk? Door te veel eten, te weinig beweging? Of moet het echt in de genen van een konijn zitten wie het krijgt of niet?

Geplaatst:

beide kan een oorzaak zijn. voor sommige voedsters is het genetisch bepaald dat ze een wam krijgen. Maar van veel voeren kunnen ze ook een wam krijgen.

Een wam is onderhuids opgeslagen vet. naar wat ik begrepen heb slaat het konijn zo de extra's op voor mindere tijden

Geplaatst:

Okee, bedankt!

Mijn rammetje heeft geen wam en ze zitten bij elkaar dus zal het wss wel een beetje genetisch bepaald zijn denk ik ;) Het is dus niet nodig om ze minder te gaan voeren?

Geplaatst:

een voedster vormt sowieso eerder een wam dan een ram.

maar aan alleen een Wam weet je niet of je teveel voert of niet. daarvoor moet je het dier voelen. je moet de ribben kunnen voelen zonder al te veel moeite, maar niet te goed uiteraard.

Geplaatst:

Volgens mij is het per individu verschillend, maar spelen er verschillende zaken mee. Mijn voedster kreeg toen ze zo'n 7 maanden was in korte tijd een wam. Zij was niet dik, maar ik ga er van uit dat het door de hormonen kwam (ze werd geslachtsrijp) en haar moeder had het ook (dus erfelijk). En het ras/type helpt soms ook nog eens mee (Franse hangoor). De wam is wel "leeg" d.w.z. het is een huidplooi onder haar kin, niet gevuld met vet. Je kunt het zo tussen je vingers pakken.

Geplaatst: (aangepast)

Iggy had ook een Wammetje, terwijl ze helemaal niet te dik was, zelf toen ze zo ziek was er sterk was vermagerd had ze nog haar wammetje, lekker warm zal ik maar zeggen, daar dook ze echt helemaal in met haar koppie.

album.php?albumid=6251&attachmentid=64061

aangepast door barcheta
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .