smurfkuh Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Na een verschikkelijke verhuizing (gaslek, daklek, monteur die niet komen opdagen, enz enz) is het nu enigszins rustig er moeten nog zo'n 5 verschillende bedrijven (monteurs) komen maar het grootste gedeelte heb ik gehad. Maar nu hebben mijn konijntjes dus E cuniculi, er is overigens geen bloedonderzoek gedaan.Eerst dacht ik dat ze alleen stress hadden, omdat ze zo rustig waren. Smorgens toen ik opkwam vond ik een grote urinevlek op hun kleedje. Ik dacht 'De kleine is vast ergens van geschrokken, want dan laat ze wel eens wat achter of een blaasontsteking omdat ze nu op tegels leven ipv op vinyl. Ik vond overigens ook dat ze erg veel dronken. Maar 1e kerstdag merkte ik een bultje op De kleine haar ooglid, ik besloot donderdag naar de dierenarts te gaan. Ze eten en keutelen gelukkig nog wel gewoon goed. Donderdag maakte ik een afspraak bij mijn KKD en tijdens dat gesprek zag ik De kleine rondjes tollen, oke foute boel dus, ik moest meteen aan EC denken. Ik kon niet eerder dan om 5 uur terecht... maar om half 5 belde de DA me op om te vertellen dat er een spoedgeval tussen was gekomen en dat ik maar naar een ander filiaal van ze moest, een waar geen KKD zat. Uiteindelijk naar dat filiaal gegaan ik kon kiezen uit ontwormmiddel (panacur) of Antibiotica (enrofloxoral) of beide, ik koos dus voor beide alleen de panacur moest ik morgen bij het andere filiaal (waar ik eigelijk mijn afspraak had) ophalen want deze was op en het andere filiaal was gesloten. De dag daarna ben ik de panacur gaan ophalen, de DA vroeg hoe het ging maar antwoordde alleen met "tsja je kunt t altijd proberen' het klonk echt alsof ze het al opgegeven had zonder dat ze mijn konijnen al had gezien. Met De kleine gaat het het ene moment wel oke, maar het andere moment ligt ze zielig slapend op haar dekentje. Ze heeft geen scheef kopje. Maar wel een bultje op haar ooglid, en kijk daardoor ook zielig. Ook leek ze afgevallen maar dat viel opzich wel mee ze woog 6,20kg (franse hangoor) Ik ben nu 1 dag bezig met de medicatie en heb geen plasjes of plassen urine meer gevonden, en het drinken is ook al wat minder. Maar ik weet niet, ik heb De kleine niet meer zien tollen, ookal heb ik dit maar 1x bij haar gezien. 't valt me overigens ook op dat ze heel af en toe een soort kuch geluidjes maakt en ik heb haar 1x horen hoesten ?!? Ze ligt ook regelmatig te knarsetanden, maar dit is voornamelijk als ze slaapt. Als ze slaapt hoor ik haar ook regelmatig snurken/ademen. Ik maak me toch wel erge zorgen om haar want ze is nog geen 3 jaar oud, 1,5 jaar geleden heb ik mijn vorige Fransoos ook moeten laten inslapen omdat hij een of andere ziekte had die deze KKD niet kon (of de hoop wss al van had opgegeven en daarom niet is begonnen met behandelen) Bubbles is gewoon heel erg rustig maar heeft verder geen klachten, maar word ook behandelt met panacur en enrofloxoralHier 3 fotos van De kleine, eentje van haar gezonde oogje & een van het oogje met een bultje en een gewone foto van nu.Ik baal hier echt enorm van, vooral omdat oud&nieuw eraan komt en er nog een horde aan monteurs door mijn huis heen moeten wat allemaal nog meer stress voor mijn konijntjes veroorzaakt :(
Domino Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Is er goed naar de longen geluisterd? Ik had pas namelijk ook een konijn die inene erg ziek was. Leek enorm op EC, scheve kop enzo. Maar achteraf bleek het een zware longonsteking te zijn. Helaas ben ik hem ook verloren, het was te heftig voor de antibiotica die ik had gekregen. En hij was met 4 dagen weg..... Aangezien je je konijn ook hoort snurken en "hoesten" lijkt het daar wel een beetje op.??
smurfkuh Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 Nee daar heeft ze helemaal niet naar gekeken, ze heeft alleen de temperatuur gemeten en ze gewogen Ik had wel aangegeven dat ze hoesten, maar daar kreeg ik totaal geen reactie op..Vanmiddag zijn ze wel zo'n 2 uurtjes erg actief geweest en nu liggen ze weer te slapen.
Domino Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Ik zeg niet dat dat het is he, ik ben ook geen dierenarts , maar omdat je aangeeft dat ze die geluiden maken lijkt het me wel wijs om dat te laten luisteren.
smurfkuh Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 Dat leek mij ook daarom gaf ik het ook aan maar blijkbaar vond de dierenarts het niet nodig Weet nu iig wel dat ik helemaal klaar ben met die dierenarts..
angelaenpuk Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 jeetje wat heftig zeg! Maar wat ik ook raar vind is dat er geen cisaral en een antibiotica is voorgeschreven, en dat je zelf moest kiezen en pas de volgende dag alles kon ophalen. Toen Puc ec had zei mijn dierenarts dat ieder uur dat ik later begon een uur te laat kon zijn en dat ik echt alles moest laten vallen en meteen moest komen. Ik zou dus inderdaad een ander zoeken....
Lydiaa Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 @Smurfkuh zit je bij Ankie in Stiphout?
FabienneNina Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Waarom mocht je kiezen? Waarom vertelde ze niet wat het beste was en gaven ze dat mee? Ze kijkt wel verdrietig.. Hopelijk komt het allemaal goed, Sterkte!
Boefje Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Ja als het EC is dan is AB en Fenbendrops ( Panacur) wel belangrijk. Weet je ook hoe lang je het moet gebruiken? Metacam is ook belangrijk..pijnstiller en werkt ook onstekingsremmend. Maar een bultje op het oogje heb ik nog niet meegemaakt met EC... wel slappe achterhand.. scheve kop..het kan inderdaad urine laten lopen..oogjes kunnen soort van staar ontwikkelen maar zelfs dit is in een vroeg stadium te verhelpen met AB en of dexamethason oogdruppels. Bultje op het oog kan ook Myxomathose zijn..zijn je konijntjes daar tegen ingeent? Sterkte ermee!! Het is vervelend zieke beestjes...jaren geleden heeft mijn konijntje ook EC gekregen door een dramatische verhuizing... en nu na meerder keren een terugval te hebben gehad heeft hij een heel slecht oogje waar die niks meer mee ziet. Dikke drama. Beterschap voor je konijntjes. Zorg er vooral voor dat ze blijven eten en anders dwangvoeren. Ze moeten wel op kracht blijven.
smurfkuh Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 (aangepast) @Smurfkuh zit je bij Ankie in Stiphout?Ja..Waarom mocht je kiezen? Waarom vertelde ze niet wat het beste was en gaven ze dat mee? Ze kijkt wel verdrietig.. Hopelijk komt het allemaal goed, Sterkte!Goede vraag, ik vond dat ookal zo raar..Ja als het EC is dan is AB en Fenbendrops ( Panacur) wel belangrijk. Weet je ook hoe lang je het moet gebruiken? Metacam is ook belangrijk..pijnstiller en werkt ook onstekingsremmend. Maar een bultje op het oogje heb ik nog niet meegemaakt met EC... wel slappe achterhand.. scheve kop..het kan inderdaad urine laten lopen..oogjes kunnen soort van staar ontwikkelen maar zelfs dit is in een vroeg stadium te verhelpen met AB en of dexamethason oogdruppels. Bultje op het oog kan ook Myxomathose zijn..zijn je konijntjes daar tegen ingeent? Sterkte ermee!! Het is vervelend zieke beestjes...jaren geleden heeft mijn konijntje ook EC gekregen door een dramatische verhuizing... en nu na meerder keren een terugval te hebben gehad heeft hij een heel slecht oogje waar die niks meer mee ziet. Dikke drama. Beterschap voor je konijntjes. Zorg er vooral voor dat ze blijven eten en anders dwangvoeren. Ze moeten wel op kracht blijven.Gelukkig eet ze wel gewoon goed. ik heb 2 tubes Panacur meegekregen voor De kleine (6,20kg) en voor Bubbles (2kg) 1 tube is nu op, heb er dus nog 1tje liggen. Heb dus veeelste weinig meegekregen! De enrofloxoral die ik heb meegekregen is voor 2 weken. Ik vind het echt allemaal zo vreemd, want nu lijkt het weer dat ze alleen enorm gestrest is.. 30 december 2012 aangepast door smurfkuh
smurfkuh Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Ze lopen bij mij standaard los door de woonkamer, als ik thuis ben zijn ze erg rustig maar als ik snachts in bed lig hoor ik vanalles en als ik dan smorgens opkom hebben ze het halve hok verbouwt, de kattenbak uitgegraven :no: alle dekentjes naar de andere kant van de kamer verhuist en ligt mijn halve huis vol kattenbakkorrels en keutels
smurfkuh Geplaatst: 7 januari 2013 Auteur Geplaatst: 7 januari 2013 Vreemd genoeg lijkt alles opgelost, ze zijn nu weer fulltime enorm actief.. Vermoed dus dat het geen EC is geweest, maar gewoon een overdosis aan stress.
Lydiaa Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Gelukkig maar! Het zal dan inderdaad wel stress zijn geweest.
Etznab Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 dat is fijn hopen dat het goed blijft gaat
smurfkuh Geplaatst: 11 januari 2013 Auteur Geplaatst: 11 januari 2013 Gelukkig wel ze zijn nu alleen super actief hahaha. Met in de zin van dat of Bubbles op De kleine zit, of De kleine op Bubbles hahaha.
Aanbevolen berichten