vlaams reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Hey iedereen, Mijn schoonbroer Gino heeft in zijn tuin konijnen lopen, een paar rassen bij elkaar.Op 3 dagen tijd waren al de nijnen die buiten liepen gestorven, een 10-tal.Ze waren allen ingeent tegen myxomatose en rhd. Bij hun dood waren geen duidelijke verschijnselen te zien zoals diarree, bloed, dikke buiken... .Iemand vertelde hem dat er een nieuwe konijnenziekte op komst was die uit China komt. Deze ziekte zou veroorzaakt worden door ratten en is dus zeer dodelijk voor de konijnen.Heeft er iemand meer informatie over? Ik heb momenteel zelf een 30-tal vlaamse reuzen en hoop dat hen niets overkomt!
Cynne Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 hmm nog niks van gehoord. Zou het wel willen weten ook. Ik heb namelijk ook tamme ratten in de schuur staan. Die zijn van mijn zus
mintaka Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 ik weet er ook niks van, maar dit klinkt wel erg beangstigend.....
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Gaat lekker in belgie dan op dit moment veel sterf gevallen daar myx ,ratten/en giftige padden.Heeft hij sectie laten plegen voor wat het was.
Mireille Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 En om wat voor nieuwe konijnenziekte zou het dan gaan, heb je een naam?
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Amai en ik schrok mij vanmorgen al rot als ik mijn 3 dood zag liggen.
anouk Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 ojee klinkt niet best nee ,mijn nieuwe voedsters morgen komen ook uit belgie
shanty Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 oewh wel raar inderdaad ik heb hier in het noorden omgeving groningen veel fokkers gehoord die een nestje hadden en die dan vervolgens dood gingen aan dikke buiken ziekte heel veel meer dan anders ook heel sneu hoop dat het mij hier niet overkomt met al mijn knijntjes
sharon Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 hey moet nu wel zeggen dat ik bij de jongen dit ook had dikke buik, diaree en hevige ,en bloed bij de kaka beetje slijmerig maar de dierenarts dacht dat het bloed was in de kaka van de hevige diaree nu ja ik vang alles hoor ,maar dat zullen julie wel weten en toen timon en belle ziek waren kwam er ook bloed uit de neus e mondmaar dat zij ze dat het was van de myxomen in de neus kobe had geen bloederige diaree en stelt het nu nog goed wel wat pips ,maar goed hij eet nu redelijk goed ,is 30gr bij sinds gisteren :bow:
Lia Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 wat eng zeg. Ik heb geen ratten maar wle tamme muizen
-Lien- Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 wij hebben geen tamme muizen of ratten. Maar wilde muizen of ratten kan wel. Even de katten op dieet zettne zodat ze alleen nog maar gaan vangen . Nee, ik hoop dat de ziekte zich niet meer verder verspreid
Evee Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 ik kan nergens iets vinden over een nieuwe ziekte uit china, als je meer info hebt graag laten weten!
mintaka Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 ja, ik kan ook niks vinden.... heb me al te pletter gegoogled...het enige wat ik vind is dat RHD/VHS 10 jaar geleden uit china is komen overwaaien...
Reusje Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 awel dat dacht ik ook maar dat is natuurlijk niet zo nieuw hƩ :bounce::bounce::bounce:
chacha Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 Pff...R*t landje...Eerst slecht weer, en nu komen die ziektes ook nog erbij!
sharon Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 diaree en dikke buik past niet bij het plaatje van rhd en als rhd al overgewaaid is uit china zou dit ook wel eens kunnen zijn overgewaaid misschien houden ze het nog stil omdat ze er nog geen naam voor hebben of zo en eigenlijk zou wel kunnen ,iets moet de konijnen terug op peil brengen straks hebben we er teveel konijnen in de wereld we hebben voor zo veel al vaccins ,tijd voor iets nieuws zeker hoop van niet ,maar ja hou je maar voorbereid
Mireille Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 bloed uit neus, mond en kont klinkt zeker als vhd.En dikkenbuikenziekte is tegenwoordig een verzamelnaam geworden voor alles wat niet specifiek te duiden is.Dus de vraag is hoeveel van de mensen met konijnen met dikke buiken ziekte hebben daadwerkelijk dikke buikenziekte
Lia Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 hebben ze strask 10 prikken tegen een ziekte als het zo door gaat
vlaams reusje Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2007 Nee ik heb er niet meer informatie over, vandaar deze oproep.Er waren GEEN verchijnselen te zien. Ze waren ingeent, en zelfs al was het rhd dan zal er wel bij 1 konijn bloed ofzo te zien geweest zijn.
Mireille Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 sorry reusje, mijn antwoord was ook eigenlijk voor sharon bedoeld wat betreft rhd
sharon Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 hey mireille het was enkel bloederige kaka de dierenarts was direct gekomen want ik dacht het ook zij denkte dat het van de cocsidiose kwam maar als ik dan lees ,er zitten veel ratten bij de hokken het zal wel coc zijn geweest ,want bloed uit de neus en mond had ik niet enkel bloederig slijm bij de diaree ze aten niet meer en vielen gelijk vliegen enkel kobe heb ik kunnen redden stom he zoveel myx en zij hadden er geen en dan vallen ze om door cocsidiose :((
konijnenfreak Geplaatst: 15 november 2007 Geplaatst: 15 november 2007 hallo ik heb u bericht gelzen van die nieuwe ziekte ik heb er ook last mee!!ik had 41 konijnen nu nog maar 31 er zijn 13 konijnen dood gegaan ik liet da dierenarts komen en ja een nieuw konijnenvirus en er is niets aan te doen heeft iemand een idee wat of vanwaar het komt en wat de naam is ?
jaila Geplaatst: 15 november 2007 Geplaatst: 15 november 2007 weet dan echt niemand wat het is of wat er t egen te doen is:S:S??
Aanbevolen berichten