Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Sinds een week heeft m'n konijntje een kaal plekje op zijn rug, precies tussen zijn schouderbladen.

Als ik de haartjes een beetje weg vouw, dan zie ik zijn huid, een beetje rood maar geen korstje oid.

Mijn vraag: is dit gewoon haar uitval? Of kan het wat anders zijn?

Verder is hij namelijk helemaal gezond: eet goed, drinkt goed, goede ontlasting en actief net als normaal.

Het is ook het enige kale plekje dat hij heeft.

Ben benieuwd naar jullie reacties, fijne kerst!

Groetjes

attachment.php?attachmentid=65489&d=1356365131

Geplaatst:

Zit er een bultje onder? Heb je nog meer konijnen? Het kan nl een abces zijn, van een bijtwondje. Vandaar mijn vraag of je konijntje alleen zit of met anderen.

Mijn Pluis heeft nl 2 abcessen op haar rug gehad.

Geplaatst:

Hoi Ainariel,

Ik heb nog eens goed gekeken, was niet makkelijk want hij zit niet zo vaak stil, maar het plekje lijkt heel erg op roos.

Precies als het tweede plaatje hier: http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/ziekten-konijn/huidproblemen/vachtmijt.html

Dus ik weet nu bijna zeker dat het vachtmijt is.

Maar hoe hij daaraan gekomen is? Hij eet 1 goede hand biks per dag + extra hooi. Wellicht ook een vraag voor de DA ;-)

Andere suggesties voor vachtmijt zijn ook welkom!

Geplaatst:

Eefje heeft inderdaad ook vachtmijt en behandel voor de zekerheid alle 4 de nijnen.

Het viel me ineens op toen ik der aaide en ik iets vies hard korreligs voelde. Toen ik ging kijken had ze echt een witte plakaat/korst er zitten wat ook heel erg schilferde. Maar mevrouw kan bij mij niet zo rustig zitten, dus toen de DA verder ging kijken bleek ze het op meerdere plekken te hebben.

Maar over de medicijnen heb ik je een prive bericht gestuurd. Tot nu toe heeft het nog niet geholpen, dus moet donderdag sowieso terug.

Geplaatst:

Jeetje, gister plaatste ik wat ivm Guus zijn haaruitval en nu kom ik hier terecht dankzij Tara, en nu weet ik waar de haren van komen, Guus had al een week of twee roos achtige plekken, en nu zie ik het idd heel erg duidelijk, na de kerst maar direct handelen ( als ik nu een open dierenarts vindt doe ik dat maar zal na de kerst wel zijn) Beiden behandelen en hoe doe ik het hok? Met chloor las ik maar lijkt me wat giftig (uiteraard konijnen eruit maar dan nog)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .