Seline19 Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Mijn konijn heeft de afgelopen dagen vaak met zijn kopje omhoog in zijn hok gezeten.Daarbij had hij ook een nat neusje. Wanneer ik hem rond liet rennen in de tuin, had hij hier niet meer last van.Maar zodra hij in z'n hokje zit, gaat het kopje steeds vaker omhoog en blijft hij last hebben van een nat neusje.Hij eet verder wel goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gast Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Last van zijn luchtwegen misschien? In wat voor hok zit je konijn en wat voor bodembedekking gebruik je? Hoe is zijn ademhaling?
Seline19 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Geplaatst: 23 december 2012 Normaal als een konijn last heeft van zijn luchtwegen, hoor je toch vaak iets van een gereutel? Aan de ademhaling van mijn konijn is verder niks te horen. Zijn mondje staat ook niet open om extra lucht te happen.Het is enkel een nat neusje en dan dat zijn kopje omhoog staat. Toen ik net even naar hem ging kijken, nieste hij voor het eerst in mijn bijzijn. Kan het misschien een verkoudheid zijn? Mijn konijn zit in een buitenhok van twee verdiepingen. We gebruiken al 9 jaar bedding (zachte stro) voor hem en dan hooi voor te happen.
Eefje Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Als hij ook niest zou ik er echt even mee naar de dierenarts gaan, het zou snot kunnen zijn. Als je dat niet op tijd behandelt kan het chronisch worden.
Seline19 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Geplaatst: 23 december 2012 Mijn andere konijn is aan chronische Snot overleden een dik halfjaar geleden. Zij had daar al jaren last van en we moeten haar er elke keer met medicijnen er bovenop helpen. L'amour (konijn waar ik het nu over heb) had er toen nooit last van gehad, ook al wat het heel besmettelijk. Zou het dan kunnen dat hij nu - terwijl hij jaren lang met een konijn dat Snot had zonder problemen heeft samengeleefd - zélf last krijgt van Snot? Anders maak ik inderdaad na de kerstdagen vlug een afspraak.
Gast Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Het lijkt me sowieso wel verstandig om een afspraak bij de DA te maken voor hem, of het nu snot is of niet. Wij kunnen natuurlijk lastig vanachter onze schermpjes een diagnose stellen. Met het kopje omhoog zitten en een snotterig neusje is reden genoeg om even bij de dierenarts langs te gaan.
Aanbevolen berichten