Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Lola heeft EC gekregen. Ze is denk ik ongeveer 9 jaaar (ze komt uit de opvang vandaar dat ik het niet weet) en heeft aan beidde ogen staar. Ze had een scheve kop en tolde aardig maar is nu weer geheel opogeknapt. Ze heeft nu twee weken binnen gezeten. Nu zit haar vriendje buiten en ik zelf ben hartstikke allergisch voor haar en wil ze dus weer buiten zetten. Volgens mijn partner is dat gezien het zachte weer geen probleem. Ik weet dat ze eigenlijk weer pas in het voorjaar naar buiten mag maar ik wil ze graag weer bij elkaar en in de buitenlucht hebben. Een andere optie is een donkere en toch ook koude schuur wat me niet echt geschikt lijkt voor mijn konijnen die altijd buiten hebben gezeten ongeacht de kou. Wat raden jullie mij aan?

Geplaatst:

Heeft ze nog wel een goede wintervacht? Ik zou het best tricky vinden omdat ze net ziek is geweest. Een gezond konijn kan het misschien wel hebben maar ze heeft waarschijnlijk best wel haar reserves gebruikt en is misschien wat afgevallen, is al ouder, etc? Kortom ik zou ze ook zo snel mogelijk weer samen willen hebben maar dan zou ik toch even voor de schuur kiezen zodat ze een tijdje aan kan sterken en dan over een paar weekjes als ze weer echt sterk is alsnog naar buiten. In de schuur zal het niet hard gaan vriezen neem ik aan?

Geplaatst:

Zo'n verwarmingsmat zou ik juist niet doen, want als ze daar dan vanaf komen is het extra koud voor ze. Je creeert dan zelf continue temperatuurswisselingen en dat lijkt me juist niet goed. Ik zou zorgen dat haar weerstand weer helemaal oké is en ze echt 100% gezond is. Dan zou het geen probleem moeten zijn om haar weer buiten te zetten.

Is er geen verlichting in de schuur? Dan zou ik ze tijdelijk samen daar zetten om de overgang wat minder schokkend te maken voor ze.

Geplaatst:

Lola zit dus ondertussen in de schuur met een kacheltje erbij. (niet te warm natuurlijk) Ik had ze gisteren weer bij haar vriendje Zulu gezet gezien het warme weer zodat ze daarna samen in de schuur konden. Geen goed idee dus!! Zulu begon gelijk koppelgedrag te vertonen. Even afkijken dacht ik maar na een tijdje raakte Lola in paniek en rende overal tegen aan. (ze is aan beidde ogen bijna geheel blind) Toen heb ik ze maar apart gezet. Ik baal hier dus vreselijk van. We hadden van alles gedaan om dit te voorkomen. We hadden knuffels met hun geur in hun kooien gelegd en Zulu is een paar keer op ziekenbezoek geweest. Ik denk dat ik even een paar dagen wacht en dan Zulu in haar kooi zet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .