Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Deze morgen lagen er 3 grote reuzen dood in de tuin. De meeste van jullie weten dat er bij mij véél reuzen buiten grote speelrennen hebben. Thijs, Witje en Brunnette allemaal van begin 2006 waren dood. De dierenarts gebeld en we hebben denk ik het probleem gevonden : achter mijn tuin loopt een gracht en daar zitten ongelooflijk grote padden in . Dit zijn geen inheemse !!!!De dierenarts heeft dus zo een pad mee want het gevaar is groot dat deze serieus giftig zijn voor kleine huisdieren en zelfs voor kinderen. Kinderen zouden er zelfs ziek van kunnen worden moesten ze eraan likken :blink::blink::blink: Als ze dat moesten doen braak ik mijn lijf uit denk ik.Zondag hadden we wel al gezien dat 1 van die padden eten kwam pikken van de konijnen ????? Ik wist niet dat die zoiets aten maar ze deden het wel. Hebben ze nu op die manier de boel vergiftigd ????? Ik weet het nog niet.Ik hoop echt dat er geen meer sterven. Het rare is ook dat ik zeker 9 cavia's kwijt ben .:((:((:((
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ja ik weet gewoon niet wat ik moet doen . Die beesten komen gewoon uit de grond gekropen. Als je een hok verschuift vb. dan komen er samen met de regenwormen ook padden uit de grond :blink::blink::blink: Dit heb ik echt nog nooit gezien....vies. Maar hoe hou ik die tegen ?
sharon Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 amaai ik hoop dat u dierenarts iets anders vind ,want dat is gigantisch amaai stel voor de kinderen zeg verschrikkelijk voor de reuzen amaai ,schone thijs dan nog wel ik vind het bijzonder erg en toen we denken dat we als fokker bijna alles hebben tegengekomen komt er toch altijd wel iets anders uit de hoek om ons het leven zuur te maken he veel sterkte he :wavecry:
sharon Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Ja ik weet gewoon niet wat ik moet doen . Die beesten komen gewoon uit de grond gekropen. Als je een hok verschuift vb. dan komen er samen met de regenwormen ook padden uit de grond :blink::blink::blink: Dit heb ik echt nog nooit gezien....vies. Maar hoe hou ik die tegen ? kunt ge de reuzen niet ergens in de hokken steken dat ze toch al veilig zijn tot die monsters weg zijn?:bounce::bounce:
mintaka Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 bestaan er geen paddenvallen of zo?hoe weet je zeker dat het geen inheemse zijn? zegt de DA dat?zijn het echt padden, of brulkikkers? want ik heb hier een tijd geleden eens iets geplaatst over de invasie van de brulkikkers uit Amerika die de eigen kikkerpopulatie van hier kapot maken....dit klinkt misschien grof, maar zelf gewoon zoveel mogelijk padden doodmaken?.......
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 De konijnen zitten nu inderdaad binnen maar wat met de kippen ?Ik en de dierenarts weten héél zeker dat het geen inheemse soort is ....ze zijn groot ! Maar het probleem is het zijn geen kikkers het zijn padden. Een pad heeft toch van die vieze bobbels op zijn vel en daar zit het gevaar. De dierenarts weet een geval met een hond die had gespeeld met een pad en hij heeft nog aan een dag in de kliniek gelegen en is dan toch gestorven.Ze dood maken ok maar hoe ? Verzuipen is nogal moeilijk hé. Er op kloppen awel moet het eens proberen brrrrrrrr vies.
mintaka Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 vangen en doodkloppen ja, lijkt me de enige optie.... maar dan ben je wel lang bezig.....of kan er geen verdelgingsfirma langskomen?maar dan wel opletten dat je konijnen, caafjes en kipsies niet mee verdelgd worden.... :blink:
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik wacht nu nog eerst angstig af naar de resultaten van het labo :blink::blink::blink:.Ik mag ook naar de gemeente bellen ze hebben een rattenvanger en naar het schijnt weet die van dit probleem ook af.
Mireille Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik weet niet hoe groot de mazen in je gaas zijn, maar anders de boel omheinen met fijnmazig gaas
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Mijn ren is langst de ene zijde omheind met een hoge muur en dan langst de andere met voliéredraad met de kleinste ruitjes.Maar het probleem is Mireille dat ze onder de grond kruipen :hmmm::hmmm::hmmm:
michaela23 Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 oh wat erg zeg Reusje, arme Vlamen!!Ik hoop voor je dat de andere niet besmet zijn, ik duim heel hard mee!!En Thijs, Witje en Brunette, rust zacht en speel maar lekker op de Regenboogbrug!!
Mireille Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Misschien is het een mogelijkheid om aan de kant van de sloot gaas een flink diep stuk in te graven. Ik ben wel erg benieuwd geworden wat voor soort deze mega slimme pad is
anouk Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 ojeee wat een verhaal en zeker wel een dilemma ja die zullen toch niet ook de oorzaak van je verdwenen caafjes zijn he ,lijkt wel een hooro film zeg,vreselijkhoplijk zijn ze snel uitgeroeid kan je niet eens een foto maken van zo een beest
Mireille Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 kan er toevallig niet iemand bij jullie in de tuin komen die de cavia's gejat heeft ofzo?
anouk Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 ik zou nog niet durven zo een beest kapot te knuppelen brrrrrrrrmaar ja hoe krijg je ze anders weg he vies hoor
chacha Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Erg zeg! Veel sterkte, en veel succes met die padden!
ZaZa Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Wat erg van je reuzen Nancy !!! Bah, het laatste wat je verwacht is toch zoiets..Wat een bizarre situatie..het lijkt wel een horrorfilm...Zou zo snel mogelijk de gemeente bellen !! (hier kan dat ook altijd) Er op kloppen ? Bedoelen jullie daarmee wat ik denk dat jullie bedoelen ? :judge:
mintaka Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Er op kloppen ? Bedoelen jullie daarmee wat ik denk dat jullie bedoelen ? :judge:ik denk het welhad jij een beter idee dan? :bounce:
ZaZa Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat dat een nieuwe techniek was ofzo.....dat die beesten niet tegen klopjes op hun rug kunnen....Weet ik veel ! :slap: Maar het muntje is gevallen....:rip: Ik zou de gemeente bellen.........:baby:
mintaka Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 whahahaaaaa ja, de rattenvanger van Stekene laten komenspeelt die ook op een fluit? heb je al nieuws van de DA, reusje?
Reusje Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ja ze hebben gebeld. De pad is giftig voor kleine huisdieren en zelfs reuzen kunnen er dood van gaan.Maar er nu op gaan kloppen :blink::blink:Alle zichtbare zijn weg en nu afwachten of er nu snel terug komen.Vanavond komt iemand van de gemeente de gracht controleren. In de tuin kan niemand komen onze Dino (duitse dog) loopt altijd los. Dus de cavia's zijn niet meegenomen. Er zijn tunnels in de ren nu gaan we die controleren op padden en dode cavia's brrrrrrrrrrrrr.
ZaZa Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Jaa, als je Dino ziet, hoef je geen cavia meer.... Wat een rare situatie Reusje...Op tv was het laatst over padden en het enige wat je er tegen kon doen was vangen...maar hoe vang je ze als ze zelfs ín de grond zitten ???En ga jij de hele nacht in je tuin waken om iedere pad die voorbij komt te grijpen ?Je zou er bang van worden zo veel als het er waarschijnlijk zijn !!!
Aanbevolen berichten